Çağımız fonksiyonel okuryazarların yetişmesini zorunlu kılmaktadır. Fonksiyonel okuryazarlar; seri bir şekilde okuyan ve okuduğunu anlayan, aynı zamanda bunu yaşamını daha iyi hale getirmek için kullanan bireylerdir. Ülkemizde özellikle ilköğretim I. kademede okuduğunu anlama konusunda sorunlar yaşayan çok sayıda öğrencinin olduğu tahmin edilmektedir. Türkçe programlarında okuduğunu anlama çalışmalarına yer verilmektedir. Ancak yöntem ve teknikler açısından öğretmenlerin yetersiz oluşu ve uygulamadaki eksiklikler nedeniyle bazı sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, survey tipi bir çalışmadır. Bu araştırma okuduğunu anlama becerilerini geliştirmede hem öğrencilere hem de öğretmenlere pratiğe yönelik önerileri içermektedir.
Anahtar Kelimeler: Fonksiyonel okuryazarlık, okuduğunu anlama, okuma stratejisi.
Abstract
Functional literates need to bring up in our age. Functional literates; automatic reading and reading comprehension in the meantime they use this skill for more well conditions more in their lives. According to predictions there are many students who have some problems in reading comprehension area specially primarily school first grade in our country. There are reading comprehension activities in Turkish program. Despite of inadequate of teacher point of method and technique and deficiency of application is to cause some problems. This study is survey model. It is to contain related to practical proposes in developing reading comprehension skills to teachers and students.
Key words: Functional literacy, reading comprehension, reading strategy.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2014 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 5 Issue: 9 |
.