Bu
araştırmada, ilkokul 4.sınıf Vücudumuzun Bilmecesini Çözelim ünitesinde ASDÖ
(Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme) yaklaşımına uygun etkinlikler
yaptırılarak bu yaklaşımın dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin
gelişimine etkisi incelenmiştir. Çalışmada, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel
desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2013-14 eğitim öğretim yılında İstanbul
ilinde bir ilkokul da öğrenim gören toplam 76 dördüncü sınıf öğrencisinden
oluşmaktadır. Çalışmada araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme uygulamalarının
yapıldığı deney grubu (n=38) ve fen programının uygulandığı kontrol grubu (n=38)
olmak üzere iki grup ile çalışılmıştır. Çalışmada bilimsel süreç beceri testi veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, SPSS.20 istatistik programı
kullanılarak t-testleri ile incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda deney grubu
öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinde kontrol grubu öğrencilerine göre
artış sağlandığını görülmüştür.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 38 |
.