Eğitim, bir milletin kültürünün geleceğe aktarılmasını, aynı zamanda o
toplumun bireylerinin çağdaş değerlere ve becerilere ulaşmasını sağlayan bir
süreçtir. Eğitim, bireylerin kişisel ve mesleki gelişimlerinde önemli rol
oynadığı için bir ülkenin gelişmişlik düzeyini belirleyen birçok faktörle
ilişkilidir. Bu bağlamda bir ülkenin eğitim politikaları ve vatandaşlarına
sunduğu eğitim hizmetleri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı okur-yazar
oranı, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim kapsamında yıllara göre okul
sayısı, öğrenci sayısı, öğretmen sayısı, öğretmen başına düşen ortalama öğrenci
sayısı gibi nicel veriler ile 1950 yılı
sonrasında Erzincan’daki eğitimin değişimini incelemektir. Çalışma betimsel bir
araştırma olup veri toplama tekniği olarak belgesel tarama tekniği
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Erzincan’da örgün eğitimin her
kademesinde okul, öğrenci, öğretmen sayısının arttığı görülmektedir. Bununla
birlikte son yıllarda öğretmen başına düşen ortalama öğrenci sayısında azalma
olmuştur. Bu ortalamalar Türkiye ortalamasının altında yer almaktadır. Elde
edilen verilerde 2006 yılında Erzincan Üniversitesi’nin kurulması ile yükseköğretim
düzeyindeki öğrenci ve öğretim elemanı sayısında önemli bir artış olduğu
görülmektedir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 39 |
.