Bu araştırmada, felsefe öğretiminde kavram karikatürlerinin
kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kahramanmaraş’da bir Anadolu Lisesinde 11.sınıf da öğrenim gören
34 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın
uygulanma süreci 2015- 2016 Eğitim-Öğretim yılının 1. döneminde dört hafta
boyunca felsefe derslerinde kavram karikatürlerinin kullanılmasıyla
gerçekleştirilmiştir. Bu sürecin sonunda
öğrencilerin kavram karikatürlerine ilişkin görüşleri araştırmacı tarafından
hazırlanan ve dört sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla
belirlenmiştir. Veriler araştırmanın yapıldığı sınıfta yer alan sekiz
öğrenciyle odak görüşme yapılarak toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde ve modelleştirilmesinde,
bilgisayar destekli nitel veri analizi programı olan “NVivo 8”den yararlanılmıştır. Sonuç olarak öğrenciler kavram
karikatürlerinin; kavram yanılgılarını giderme, derse ilgi ve dikkati arttırma,
dersten keyif alma, konulara aşinalığı artırma, ders çalışmaya başlatma, motivasyonunu artırma, işbirliğini sağlama
gibi öğrenciye birçok avantaj sağladığını belirtmişlerdir. düz anlatım
tekniğinin felsefe öğretiminde çok yoğun kullanılmasından kaynakı öğrenci
motivasyonun düşmesi, öğrencinin dersi dinleme isteğin azalması gibi
problemlerin ortadan kaldırılmasında, dersin somutlaştırılmasında ve
öğrencilerin felsefeye daha fazla ilgi duymalarının sağlanmasında kavram
karikatürlerinin felsefe öğretiminde kullanılabileceği söylenebilir.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 39 |
.