Bu çalışmanın amacı göreve yeni başlayan ortaokul matematik
öğretmenlerinin karşılaştıkları zorlukları belirlemektir. Çalışma durum
çalışması olarak tasarlanmış ve temel veri toplama aracı olarak görüşmelerden
yararlanılmıştır. Çalışma kapsamında Türkiye’nin farklı bölgelerinde görev
yapmakta olan 13 farklı üniversiteden mezun olmuş, toplam 23 ortaokul matematik
öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme verileri tematik analiz
yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma bulguları göreve yeni başlayan
öğretmenlerin sınıf ve zaman yönetiminde, öğrencilere rehberlik yapmada,
velilerle ilişkilerde ve okullarda yürütülen evrak işleri gibi konularda
sorunlar yaşadıklarını göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin bazı matematik
konularını ve seçmeli dersleri etkili bir şekilde anlatmada, öğrenci merkezli
yöntem ve teknikleri uygulayabilmede ve farklı seviyelerdeki öğrencilere ders
anlatmada zorlandıkları belirlenmiştir. Bunun yanında, teknolojiyi matematik
eğitimine entegre etmede, alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının
kullanmada ve değerlendirmede, materyal hazırlamada ve beşinci sınıf
öğrencilerine ders anlatmada öğretmenlerin çeşitli sorunlar yaşadıkları
saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 36 |
.