Bu çalışma, İktisadi ve İdari Bilimler,
Fen-Edebiyat ve Mühendislik fakültesi öğrencilerinin Genel İngilizce
ihtiyaçlarının analizini araştırmak amacıyla oluşturulmuştur. Analiz etmek
amacıyla, nitel (öğrencilerle görüşme) ve nicel (sormacalar) veri toplama
araçlarından yararlanılmıştır. Sormaca ve görüşme teknikleri, üniversite
hazırlık sınıfında eğitim almakta olan orta düzeyde İngilizce bilgisine hakim
öğrencilerle gerçekleştirilmiştir (N=75). Her iki sormaca ve görüşme soruları
farklı kaynaklardan uyarlanmış, geçerlik ve güvenilirliği test edildikten sonra
uygulanabilecek son halini almıştır. Katılımcıların etkili profesyonel
becerilerini içeren ihtiyaçlarını bulmak ve eğitim vermekte olan öğretim
elemanlarının içerik ve pedagojik yeterliliklerini analiz etmek amacıyla
bulgular ve sonuçlar bölümünde betimsel istatistiklere yer verilmiştir.
Sonuçlara göre, katılımcıların büyük bir çoğunluğu hazırlık sınıfının önemli
olduğunu vurgulamış ancak İngilizce eğitimi vermekte olan öğretim elemanlarının
yazma, dilbilgisi ve sözcük öğretimi becerilerinin yanında dinleme, konuşma ve
okuma becerilerine de gereken önemi vermeleri gerektiğini vurgulamışlardır.
Ayrıca, sınıf içerisinde kullanılan materyallerin daha özgün, gerçekçi ve
ilginç olması gerektiğini belirtmişlerdir. Bu doğrultuda, öğrencilerin nesnel
ve öznel ihtiyaçları etkili bir biçimde karşılanırken, katılımcılar müfredat
programının hazırlanması ve bu noktada bölüm öğretim elemanlarının fikirlerinin
alınması gibi içeriksel ihtiyaçlarının da etkili bir şekilde karşılanması
gerektiğini düşünmektedirler.
The current study has
been designed to survey needs analysis of Turkish GE students of School of
Economics and Administrative Sciences, Arts and Sciences and Engineering. To
analyse, a series of qualitative (interview with students) and quantitative
(questionnaires) instruments has been used. The method of questionnaires and
interview is used for undergraduate, intermediate level of preparatory class
students (N=75). Both questionnaires and interview were adapted and after the
validity and reliability analysis was verified they were brought to final shape
to be conducted. For the purpose of finding out needs required for effective
professional skills of participants and analysing the existing instructor
content and their pedagogical knowledge, descriptive statistics have been
provided in findings and results. The results of the study showed that the
majority of the participants expressed that preparatory class is necessary for
them but except from writing, grammar and vocabulary teaching, instructors
should give more importance to listening, speaking and reading skills. Besides,
they stated that materials in the classroom should be more authentic, real-like
and interesting. Accordingly, students’ objective and subjective are satisfied
more or less effectively, on the other hand, content needs -especially
curriculum design and departmental instructors’ opinions- are valuable to
reveal for them.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 36 |
.