Research Article
BibTex RIS Cite

ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ

Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

Şehirler ve/veya destinasyonlar, imajlarını
geliştirmek, turizm talebi yaratmak ve ekonomik ve sosyal yararlar elde etmek
amacıyla, turistlere ve yerel halka dönük çeşitli etkinlikler
düzenleyebilmektedir. Etkinlik turizmi kapsamında, 2015 yılı Nisan ayında
Adana’da gerçekleştirilen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalını izleyen ziyaretçilerin
algısı ile memnuniyetlerini belirlemek üzere bir araştırma yapılmıştır. Veriler,
alan yazından yararlanılarak geliştirilen bir anketin 4-6 Nisan 2015 tarihleri
arasında anketörler tarafından yüz yüze uygulanmasıyla toplanmıştır. Verilerin
toplanmasında kolayda örneklem tekniğine başvurulmuştur. Uygulama dönemi
sonunda 393 anket elde edilmiştir. Ziyaretçilerin karnavalı; sosyo-kültürel
boyut, karnavala özgü ürünler, ağırlama hizmetleri ve tanıtım ve etkinlik
yeterliği boyutlarında algıladığı bulunmuştur. Ziyaretçilerin
memnuniyetlerini, en çok karnavalın sosyo-kültürel boyutu ile karnavala
özgü üretilen ürünler etkilemektedir.
Makale; karnaval duyurumunda yerli turistlerin
ağırlıklı geldikleri iller ile medya kullanım alışkanlıklarının dikkate
alınması ve karnavala özgü ürün çeşidinin artırılması önerisi ile son
bulmaktadır.

References

  • Alpar, R. (2011). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Arcodia, C. & Dickson, C. (2013). Tourism field studies: Experiencing the carnival of Venice. Journal of Hospitality & Tourism Education, 25 (3), 146-155, DOI: 10.1080/10963758.2013.826985
  • Arcodia, C., & Robb, A. (July, 2000). Future for event management: A taxonomy of event management terms. Setting The Agenda Proceedings of Conference on Event Evaluation, Research and Education, (Ed: A. Johny, L. Leo, H. Robert), pp. 154, Sdyney.
  • Baez, A., & Devesa, M. (2014). Segmenting and profiling attendees of a film festival. International Journal of Event and Festival Management, 5 (2), 96-115, DOI: 10.1108/IJEFM-08-2013-0021
  • Bakhtin, M. (2001). Karnavaldan romana. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgili, B., Yağmur, Ö., ve Yazarkan, H. (2012). Turistik ürün olarak festivallerin etkinlik ve verimliliği üzerine bir araştırma (Erzurum-Oltu Kırdağ Festivali örneği). International Journal of Social and Economic Sciences, 2 (2), 117-124.
  • Congcong, T. (2014). The study of festival tourism development of Shanghai. International Journal of Business and Social Science, 5 (4), 52-58.
  • Çelik, A. (2009). Destinasyon pazarlama unsuru olarak etkinlik turizmi ve etkileri-İstanbul örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çokluk, Ö. Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Deery, M. & Jago, L. (2010). Social impacts of events and the role of anti-social behaviour. International Journal of Event and Festival Management, 1 (1), 8-28, DOI: 10.1108/17852951011029289
  • Delamere T. A., Wankel L. M. & Hinch T. D. (2001). Development of a scale to measure resident attitudes toward the social ımpacts of community festivals, part I: Item generation and purification of the measure. Event Management, 7 (1), 11-24, DOI: 10.3727/152599501108751443
  • Denissa, L., Widodo, P., Adisasmito, N. D., & Piliang, Y. A. (2015). Public engagement and the making of carnaval’s place at Jember Fashion Carnaval. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 184, 95-103, DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.05.061
Year 2017, Volume: 14 Issue: 37, 0 - 0, 01.03.2017

Abstract

References

  • Alpar, R. (2011). Uygulamalı çok değişkenli istatistiksel yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Arcodia, C. & Dickson, C. (2013). Tourism field studies: Experiencing the carnival of Venice. Journal of Hospitality & Tourism Education, 25 (3), 146-155, DOI: 10.1080/10963758.2013.826985
  • Arcodia, C., & Robb, A. (July, 2000). Future for event management: A taxonomy of event management terms. Setting The Agenda Proceedings of Conference on Event Evaluation, Research and Education, (Ed: A. Johny, L. Leo, H. Robert), pp. 154, Sdyney.
  • Baez, A., & Devesa, M. (2014). Segmenting and profiling attendees of a film festival. International Journal of Event and Festival Management, 5 (2), 96-115, DOI: 10.1108/IJEFM-08-2013-0021
  • Bakhtin, M. (2001). Karnavaldan romana. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bilgili, B., Yağmur, Ö., ve Yazarkan, H. (2012). Turistik ürün olarak festivallerin etkinlik ve verimliliği üzerine bir araştırma (Erzurum-Oltu Kırdağ Festivali örneği). International Journal of Social and Economic Sciences, 2 (2), 117-124.
  • Congcong, T. (2014). The study of festival tourism development of Shanghai. International Journal of Business and Social Science, 5 (4), 52-58.
  • Çelik, A. (2009). Destinasyon pazarlama unsuru olarak etkinlik turizmi ve etkileri-İstanbul örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çokluk, Ö. Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Deery, M. & Jago, L. (2010). Social impacts of events and the role of anti-social behaviour. International Journal of Event and Festival Management, 1 (1), 8-28, DOI: 10.1108/17852951011029289
  • Delamere T. A., Wankel L. M. & Hinch T. D. (2001). Development of a scale to measure resident attitudes toward the social ımpacts of community festivals, part I: Item generation and purification of the measure. Event Management, 7 (1), 11-24, DOI: 10.3727/152599501108751443
  • Denissa, L., Widodo, P., Adisasmito, N. D., & Piliang, Y. A. (2015). Public engagement and the making of carnaval’s place at Jember Fashion Carnaval. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 184, 95-103, DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.05.061
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Oya Berkay Karaca

Oya Yıldırım This is me

A. Celil Çakıcı

Publication Date March 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 14 Issue: 37

Cite

APA Karaca, O. B., Yıldırım, O., & Çakıcı, A. C. (2017). ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(37).
AMA Karaca OB, Yıldırım O, Çakıcı AC. ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. March 2017;14(37).
Chicago Karaca, Oya Berkay, Oya Yıldırım, and A. Celil Çakıcı. “ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14, no. 37 (March 2017).
EndNote Karaca OB, Yıldırım O, Çakıcı AC (March 1, 2017) ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 37
IEEE O. B. Karaca, O. Yıldırım, and A. C. Çakıcı, “ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
ISNAD Karaca, Oya Berkay et al. “ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/37 (March 2017).
JAMA Karaca OB, Yıldırım O, Çakıcı AC. ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14.
MLA Karaca, Oya Berkay et al. “ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 14, no. 37, 2017.
Vancouver Karaca OB, Yıldırım O, Çakıcı AC. ADANA ULUSLARARASI PORTAKAL ÇİÇEĞİ KARNAVALINA KATILAN ZİYARETÇİLERİN ALGI VE MEMNUNİYETLERİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017;14(37).

.