Araştırmada Türkiye’de bir kamu üniversitesinde
öğrenim gören öğrencilerin toplumsal cinsiyet algıları ile ilgili durumlarını
çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmiştir. Tarama modelindeki betimsel
araştırmanın verileri, “Toplumsal Cinsiyet Algısı Ölçeği” aracılığı ile
toplanmıştır. Araştırmaya, Türkiye’de bir kamu üniversitesinde öğrenimlerine
devam eden 2260 kişi katılmıştır. Çalışmada katılımcıların toplumsal cinsiyet
algılarının bazı sosyodemografik özellikleriyle ilişkileri incelenmiştir. Veriler
bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Scheffe testi
ile değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan 2260 kişinin yaş ortalaması
21,40, % 48,7’si kadın, % 51,3’ü erkek,
%56,5’i yüksekokul ve fakültelerde, %43,5’i meslek yüksekokullarda öğrenim
görmektedir. Ölçekten alınan en yüksek puan 125 ve en düşük puan 27 olup
ortalaması 93,55’dir. Bağımsız örneklem t testi sonuçlarına göre kadın
katılımcıların toplumsal cinsiyet algısı puan ortalaması erkeklerin puan
ortalamalarından anlamlı derecede yüksektir. Üniversite öğrencilerinin yaşları
ile toplumsal cinsiyet algısı puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık
yoktur (p>0,05). Bağımsız gruplar t testi sonucuna göre iki grubun (fakülte
ve MYO) toplumsal cinsiyet algısı puan ortalamasının istatistiksel olarak
anlamlı olduğu görülmüştür (p<0,005). Araştırmada, katılımcıların toplumsal
cinsiyet algısını etkileyen değişkenlerin cinsiyet, öğrenim gördükleri
yükseköğretim birimi (fakülte ya da MYO), ailelerinin yaşadıkları yer ve
öğrenimleri süresince kaldıkları yer olduğu tespit edilmiştir.
Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
KÜ-BAP01/2017-64
KÜ-BAP01/2017-64
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Project Number | KÜ-BAP01/2017-64 |
Publication Date | October 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 44 |
.