Sınıf içi algılanan destek, sınıf ikliminin en önemli unsurlarından birisidir. Bulundukları ortam öğrencilerin akademik başarılarını, psikolojik sağlıklarını ve stres yönetimini etkileyebilir. Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde öğrencilerin algıladıkları desteğin akademik başarıyla ilişkisi ve desteğin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermemesini incelemektir. Çalışmaya Ege bölgesi Denizli ilinde öğrenim gören 292 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin algıladıkları destek aile, öğretmen ve sınıf arkadaşı olmak üzere üç üst-boyutta ele alınmıştır. Her üst-boyut akademik ve kişisel olmak üzere iki alt boyutta ayrı ayrı incelenmiştir. Çalışmada bu alt boyutları ve destek algılarını ölçen ölçme aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizler, Pearson korelasyon katsayısı ve t-testi kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğrencilerin en çok desteği ailelerinden, en az desteği ise sınıf arkadaşlarından aldıklarını göstermektedir. Ayrıca, kız ve erkek öğrenciler arasında sınıf arkadaşından alınan destek alt-boyutlarında erkekler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Destek alt-boyutlarının akademik başarıyla ilişkisi incelendiğinde, analiz sonuçları tüm destek türlerinin öğrencilerin akademik başarıyla ilişkili olduğunu göstermiştir. Akademik başarıyla en güçlü ilişki öğretmenden aldıkları destek olduğu bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin daha fazla yardımlaşmalarını gerektirecek öğretim yöntem ve tekniklerin kullanılması sınıftaki yardımlaşmayı ve desteği arttırabileceği, buna paralel olarak ise akademik başarılarında pozitif katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | April 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 47 |
.