Öğrenme, bireyin aktif ve bilinçli olarak bazı stratejileri kullanarak
çevreden bilgi edinme, hafızada var olan bilgilerle birleştirerek
kalıcı davranışlar oluşturma süreci olarak tanımlanmaktadır.
Bu araştırma, Anestezi eğitimi alan öğrencilerin öğrenme
stratejilerinin belirlenmesi ve bunlarla ilişkili olabilecek özellikleri
incelemek amacıyla kesitsel tipte tanımlayıcı bir çalışma olarak
planlandı. Araştırma kapsamında 142 öğrenciye ulaşılmıştır.
Araştırmada, veri toplama amacıyla “Öğrenme Stratejileri Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 17.0 istatistik
programı kullanılmıştır. Veriler sıklık dağılımları, tek yönlü varyans
analizi (ANOVA), t-testi ile değerlendirilmiştir. Anestezi Bölümü
öğrencilerinin dikkat stratejileri puan ortalaması 15,26 ± 2,33;
tekrar stratejileri puan ortalaması 16,10 ± 2,46; anlamlandırma
stratejileri puan ortalaması 24,41 ± 4,95; belleğe yerleştirme
stratejileri puan ortalaması 6,69 ± 1,59; hatırlama stratejileri
puan ortalaması 13,64 ± 2,93; bilişi yönetme stratejileri puan
ortalaması 17,26 + 3,66; duyuşsal stratejiler puan ortalaması 20,45
± 3,71 olarak saptanmıştır. Araştırma sonucunda, Anestezi Bölümü
öğrencilerinin öğrenme stratejileri için en fazla anlamlandırma,
tekrar ve duyuşsal stratejileri kullanmakta olduğu saptandı. Tekrar
stratejileri puan ortalaması açısından 1.sınıf 1.öğretim ve 2.sınıf
2.öğretim arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır
(p<0.05). Sonuç olarak, öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini
saptamaları ve geliştirmeleri gerektiği önerilmiştir.
Learning is defined as the process by which an individual actively
and consciously acquires knowledge using some strategies and
combines them with knowledge that exists in the memory to
form lasting behaviors. The aim of this study was to determine
the learning strategies and characteristics that may be related with
learning strategies of Anesthesia Technician students. This study
was planned as a cross sectional design. In the study 142 students
were enrolled. “Learning Strategies Inventory” was used in this
study. SPSS 17.0 statistical programme was used for data analysis.
The data was evaluated by frequency, one way ANOVA and t test.
The mean score of attention strategies of students of Anesthesia
Department was 15.26 ± 2.33; the mean score of rehearsal
strategies was 16,10 ± 2,46; The mean score of elaboration
strategies was 24.41 ± 4.95; the mean score of memory placement
strategies was 6,69 ± 1,59; the mean score of recall strategies was
13,64 ± 2,93; the mean score of cognitive management strategies
was 17,26 + 3,66; the mean score of affective strategies was 20,45
± 3,71. As a result of this study, it is determined that elaboration
strategies, rehearsal strategies and affective strategies are the most
used by Anesthesia technician students. A statistically significant
difference was found between 1st class 1st education and 2nd
class 2nd education in terms of mean score of rehearsal strategies
(p<0.05). In conclusion, it is suggested that students have to
determine and develope their learning strategies.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |