Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 29, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130063

Öz

Öğrenme, bireyin aktif ve bilinçli olarak bazı stratejileri kullanarak

çevreden bilgi edinme, hafızada var olan bilgilerle birleştirerek

kalıcı davranışlar oluşturma süreci olarak tanımlanmaktadır.

Bu araştırma, Anestezi eğitimi alan öğrencilerin öğrenme

stratejilerinin belirlenmesi ve bunlarla ilişkili olabilecek özellikleri

incelemek amacıyla kesitsel tipte tanımlayıcı bir çalışma olarak

planlandı. Araştırma kapsamında 142 öğrenciye ulaşılmıştır.

Araştırmada, veri toplama amacıyla “Öğrenme Stratejileri Ölçeği”

kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 17.0 istatistik

programı kullanılmıştır. Veriler sıklık dağılımları, tek yönlü varyans

analizi (ANOVA), t-testi ile değerlendirilmiştir. Anestezi Bölümü

öğrencilerinin dikkat stratejileri puan ortalaması 15,26 ± 2,33;

tekrar stratejileri puan ortalaması 16,10 ± 2,46; anlamlandırma

stratejileri puan ortalaması 24,41 ± 4,95; belleğe yerleştirme

stratejileri puan ortalaması 6,69 ± 1,59; hatırlama stratejileri

puan ortalaması 13,64 ± 2,93; bilişi yönetme stratejileri puan

ortalaması 17,26 + 3,66; duyuşsal stratejiler puan ortalaması 20,45

± 3,71 olarak saptanmıştır. Araştırma sonucunda, Anestezi Bölümü

öğrencilerinin öğrenme stratejileri için en fazla anlamlandırma,

tekrar ve duyuşsal stratejileri kullanmakta olduğu saptandı. Tekrar

stratejileri puan ortalaması açısından 1.sınıf 1.öğretim ve 2.sınıf

2.öğretim arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır

(p<0.05). Sonuç olarak, öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini

saptamaları ve geliştirmeleri gerektiği önerilmiştir.

Kaynakça

  • Namlu A. G. Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçme Aracının Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi. 2004; 4 (2): 123-136.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Spot Matbaası. Ankara 1997.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme. Tanyılmaz Matbaası. İzmir 1996.
  • TDK Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara 1998.
  • Snowman J. (Edit. : G.D. Phye and T. Andre) Learning Tactics and Strategies Cognitive Classroom Learning: Understanding, Teaching and Problem Solving. Academic Pres, Inc. New York 1998.
  • Özer B. Öğrenmeyi Öğretme, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir 2001: 161-172.
  • Babadoğan C. Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim Öğrenim Süreçlerine Yansıması. Ankara Üniversitesi. Ankara 1996.
  • Ellez M. Etkin Öğrenme, Strateji Kullanımı, Matematik Başarısı, Güdü ve Cinsiyet İlişkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir 2004.
  • Özer B. İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 2002; 1(1): 17–32.
  • Somuncuoğlu Y, Yıldırım A. Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama İçin Ortaya Koyduğu Sonuçlar (Learning Strategies: Theory, Research and Implications for Practice). Eğitim ve Bilim. 1998; 110: 31–39.
  • Uyar M. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ders Çalışmada Öğrenme Stratejileri Kullanım Sıklığının ve Akademik Başarılarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Isparta 2008.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası. İzmir 1998.
  • Hamurcu H. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 23: 127-134.
  • Öztürk B. Genel Öğrenme Stratejilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılma Durumları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara 1995.
  • Yüksel S, Koşar E. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ders Çalışırken Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2001; 278: 29-36.
  • Çağlayan H S, Şirin EF, Yıldız Ö. Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin TSA. 2008; 12 (2): 45-62.
  • Güllerci H. ve Oflaz F. Ambulans ve Acil Bakım Teknikerliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin İncelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2010; 52: 112-120.

Learning Strategies of Students in the Vocational School

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 25 - 29, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130063

Öz

Learning is defined as the process by which an individual actively

and consciously acquires knowledge using some strategies and

combines them with knowledge that exists in the memory to

form lasting behaviors. The aim of this study was to determine

the learning strategies and characteristics that may be related with

learning strategies of Anesthesia Technician students. This study

was planned as a cross sectional design. In the study 142 students

were enrolled. “Learning Strategies Inventory” was used in this

study. SPSS 17.0 statistical programme was used for data analysis.

The data was evaluated by frequency, one way ANOVA and t test.

The mean score of attention strategies of students of Anesthesia

Department was 15.26 ± 2.33; the mean score of rehearsal

strategies was 16,10 ± 2,46; The mean score of elaboration

strategies was 24.41 ± 4.95; the mean score of memory placement

strategies was 6,69 ± 1,59; the mean score of recall strategies was

13,64 ± 2,93; the mean score of cognitive management strategies

was 17,26 + 3,66; the mean score of affective strategies was 20,45

± 3,71. As a result of this study, it is determined that elaboration

strategies, rehearsal strategies and affective strategies are the most

used by Anesthesia technician students. A statistically significant

difference was found between 1st class 1st education and 2nd

class 2nd education in terms of mean score of rehearsal strategies

(p<0.05). In conclusion, it is suggested that students have to

determine and develope their learning strategies.

Kaynakça

  • Namlu A. G. Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçme Aracının Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimleri Dergisi. 2004; 4 (2): 123-136.
  • Senemoğlu N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Spot Matbaası. Ankara 1997.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme. Tanyılmaz Matbaası. İzmir 1996.
  • TDK Türkçe Sözlük. Türk Dil Kurumu Yayınları. Ankara 1998.
  • Snowman J. (Edit. : G.D. Phye and T. Andre) Learning Tactics and Strategies Cognitive Classroom Learning: Understanding, Teaching and Problem Solving. Academic Pres, Inc. New York 1998.
  • Özer B. Öğrenmeyi Öğretme, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir 2001: 161-172.
  • Babadoğan C. Modern Öğretim Stratejilerinin Öğretim Öğrenim Süreçlerine Yansıması. Ankara Üniversitesi. Ankara 1996.
  • Ellez M. Etkin Öğrenme, Strateji Kullanımı, Matematik Başarısı, Güdü ve Cinsiyet İlişkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir 2004.
  • Özer B. İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama. 2002; 1(1): 17–32.
  • Somuncuoğlu Y, Yıldırım A. Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama İçin Ortaya Koyduğu Sonuçlar (Learning Strategies: Theory, Research and Implications for Practice). Eğitim ve Bilim. 1998; 110: 31–39.
  • Uyar M. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ders Çalışmada Öğrenme Stratejileri Kullanım Sıklığının ve Akademik Başarılarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Isparta 2008.
  • Açıkgöz K. Etkili Öğrenme ve Öğretme. Kanyılmaz Matbaası. İzmir 1998.
  • Hamurcu H. Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2002; 23: 127-134.
  • Öztürk B. Genel Öğrenme Stratejilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılma Durumları. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara 1995.
  • Yüksel S, Koşar E. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ders Çalışırken Kullandıkları Öğrenme Stratejileri. Çağdaş Eğitim Dergisi. 2001; 278: 29-36.
  • Çağlayan H S, Şirin EF, Yıldız Ö. Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Genel Öğrenme Stratejilerini Kullanma Düzeylerinin TSA. 2008; 12 (2): 45-62.
  • Güllerci H. ve Oflaz F. Ambulans ve Acil Bakım Teknikerliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stil ve Stratejilerinin İncelenmesi. Gülhane Tıp Dergisi. 2010; 52: 112-120.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fidan Küdür Çırpan Bu kişi benim

Asu Gürer Bu kişi benim

Albena Gayef Bu kişi benim

Emel Kaplan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küdür Çırpan, F., Gürer, A., Gayef, A., Kaplan, E. (2017). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 25-29. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130063
AMA Küdür Çırpan F, Gürer A, Gayef A, Kaplan E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri. SHED. Mart 2017;1(1):25-29. doi:10.26567/marsag.2017130063
Chicago Küdür Çırpan, Fidan, Asu Gürer, Albena Gayef, ve Emel Kaplan. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2017): 25-29. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130063.
EndNote Küdür Çırpan F, Gürer A, Gayef A, Kaplan E (01 Mart 2017) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1 1 25–29.
IEEE F. Küdür Çırpan, A. Gürer, A. Gayef, ve E. Kaplan, “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri”, SHED, c. 1, sy. 1, ss. 25–29, 2017, doi: 10.26567/marsag.2017130063.
ISNAD Küdür Çırpan, Fidan vd. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1/1 (Mart 2017), 25-29. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130063.
JAMA Küdür Çırpan F, Gürer A, Gayef A, Kaplan E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri. SHED. 2017;1:25–29.
MLA Küdür Çırpan, Fidan vd. “Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 25-29, doi:10.26567/marsag.2017130063.
Vancouver Küdür Çırpan F, Gürer A, Gayef A, Kaplan E. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Anestezi Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stratejileri. SHED. 2017;1(1):25-9.