In Turkey, constructivism has been an underlying theme of the educational reforms in last decades. The purpose of this study is to examine Turkish middle students’ perspectives on the constructivist learning environment in a science course in terms of gender and students’ age. The ACLE was administered to a sample of 1882 students from grades 6-8 randomly selected in Trabzon Province in Turkey. The findings revealed that there were statistically significant differences between girls’ and boys’ views on dimensions of ACLE, including student centered, thought provoking, life relevance, concurrent learning and assessment, and bringing different viewpoints. Also, in terms of students’ grade, statistically significant differences were found on students’ view on dimensions of ACLE. The educational implications of the results were discussed.
Keywords: Constructivist learning environment, students’ perception, science and technology education
Bu araştırmada, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik yapılandırmacı öğrenme ortamı hakkında görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme ortamı hakkında görüşleri ile sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. Araştırma, Trabzon İl’inde öğrenim gören ve rastgele seçilen 1882 ilköğretim II. kademe öğrencisine uygulanmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla MANOVA ve tek yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Veri analizi sonucuna göre, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi hususunda genel olarak cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdikleri tespit edilmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda; ilköğretim II. kademe öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamlarını etkileyen faktörlerin tespit edilerek yapılandırmacı öğrenme ortamlarını artıracak çalışmaların yapılması; erkek öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin sahip oldukları algılarının tespit edilmesi ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarını arttıracak çalışmaların yapılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Fen ve teknoloji dersi, öğrenci görüşleri, yapılandırmacı öğrenme ortamı
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 1 |