Bu çalışmada meslek yüksekokulları hakkında genel bir bilgi verilmiş ve MYO’ların Türk Yükseköğ-retimi içindeki durumu açıklanmaya çalışılmıştır. Uygulama kısmında ise MYO’lara kayıt yaptıran öğrencilerin mezun oldukları okullara (mesleki ve teknik lise mezunu veya diğer lise mezunu) göre muhasebe-finans derslerindeki başarı durumları arasında, I.öğretim ile II.öğretimde okuyan öğrencilerin bu derslerdeki başarı durumları arasında ilişki olup olmadığı araştırılmış ve sonuçlar açıklanmıştır.
In the extent of this study, the vocational schools are introduced and their place in Turkish high education system is explained. In the application field, the success in finance-accounting courses of the registered students to the Vocational Schools according to their graduated schools (vocational or technical high schools or normal high school) was studied and searched whether there is a correlation between the success of first and second formation, and the results were announced and analyzed.
Other ID | JA39ZP33ZS |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2007 |
Submission Date | July 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 35 |