The maintenance are defined as all activities which repair, renovation, inspection, etc. so that a system can perform its functions at desired level. The means of system that may be any machine or equipment from the simplest to the most complex in a factory, as well as a hospital’s electricity, water, oxygen, heating-ventilation etc. system or heating-cooling in a hotel, electricity, water, door locking system, pool etc. The maintenance applications in the hotels are very important in terms of ensuring customer satisfaction, reducing security and operating expenses. It is very important to manage maintenance applications with a management understanding. The purpose of this research is to determine the maintenance views of the unit managers who work in the hotel businesses and who are responsible for maintenance, determining which of the more common maintenance methods of care such as predictive, periodical, break down, to investigate the maintenance management practices and to determine the obstacles in the implementation of these applications in the hotel managment. The universe of the research is composed of managers with 3, 4, 5 star hotels and boutique accommodation businesses in Denizli. In the study, it was observed that the subject that the participants attach great importance to was maintenance and monitoring activities. The biggest obstacle in maintenance management was found to be the inefficient inventory system and the problem of materials and spare parts encountered.
Bir sistemin fonksiyonlarını istenen bir düzeyde yerine getirebilmesi için gerçekleştirilen onarım, yenileme, muayene vb. faaliyetler bakım olarak tanımlanmaktadır. Sistemden kastedilen bir fabrika da ki en basitinden en karmaşığına herhangi bir makine veya ekipman olabileceği gibi, bir hastanenin elektrik, su, oksijen, ısıtma-havalandırma vb. sistemi ya da bir otelde ki ısıtma-soğutma, elektrik, su, kapı kilitleme sistemi, havuz vs. olabilir. Otellerde uygulanan bakım faaliyetleri, müşteri memnuniyetinin sağlanması, güvenlik ve işletme giderlerinin azaltılması açısından oldukça önemlidir. Bakım faaliyetlerinin bir yönetim anlayışı içerisinde yönetilmesi oldukça önemlidir. Yapılan bu çalışmayla otel işletmelerinde çalışan ve bakımdan sorumlu olan birim yöneticilerinin bakıma ilişkin bakışlarını belirlemek, kestirimci, periyodik, arızi gibi bakım yöntemlerinden hangisinin daha yaygın olduğunu belirlemek, bakım yönetimi uygulamalarını araştırmak ve otel işletmelerdeki bu faaliyetlerin uygulanmasındaki engelleri belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Denizli’de bulunan 3, 4, 5 yıldızlı oteller ile butik konaklama işletmelerinde bulunan yöneticiler oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada, katılımcıların en çok önem verdikleri konunun bakım ve izleme faaliyetleri olduğu gözlemlenmiştir. Bakım faaliyetlerinin yürütülmesindeki en büyük engelin de verimsiz envanter sistemi ve karşılaşılan malzeme ve yedek parça sıkıntısı olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 61 Sayı: 700 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520