BibTex RIS Cite

-

Year 2010, Volume: 28 Issue: 1, 227 - 259, 11.03.2015

Abstract

-

TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ

Year 2010, Volume: 28 Issue: 1, 227 - 259, 11.03.2015

Abstract

Türkiye’de sürekli yeni alışveriş merkezleri (AVM) açılmakta, bunların
büyük bir kısmı da İstanbul’da yer almaktadır. AVM’lerdeki artış çetin bir rekabeti
de beraberinde getirmektedir. Bu sebeple tüketicileri AVM’lere bağlayan faktörlerin
tespit edilmesi büyük önem arz etmektedir. Geçmiş çalışmalara göre sadakat
üzerinde en etkili unsurların başında ilgilenim gelmektedir. Buradan hareketle
çalışmanın amacı farklı ilgilenim düzeylerine sahip tüketicilerin AVM’lere karşı
sadakatleri üzerinde AVM’lerin tercih edilme sebepleri ve ilgilenimin etkisini
ölçmektir. Aynı zamanda ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerin AVM’lerdeki
alışkanlıkları ve alışveriş davranışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla
çalışma, İstanbul Avrupa yakasında yer alan, en az 10 yıldır faaliyet gösteren ve en
fazla ziyaretçi sayısına sahip dört AVM’de gerçekleştirilmiş ve kolayda örnekleme
yöntemiyle toplam 700 kişiden veri toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre
ilgilenim seviyesi farklı olan tüketicilerde sadakat üzerinde farklı AVM tercih
nedenleri etkili olmaktadır. Ayrıca ilgilenimin sadakat üzerinde etkili olduğu da elde
edilen bulgular arasındadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

F. Arslan

N. Bakır

Publication Date March 11, 2015
Submission Date March 4, 2014
Published in Issue Year 2010 Volume: 28 Issue: 1

Cite

APA Arslan, F., & Bakır, N. (2015). TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1), 227-259.
AMA Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. March 2015;28(1):227-259.
Chicago Arslan, F., and N. Bakır. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 28, no. 1 (March 2015): 227-59.
EndNote Arslan F, Bakır N (March 1, 2015) TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28 1 227–259.
IEEE F. Arslan and N. Bakır, “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 28, no. 1, pp. 227–259, 2015.
ISNAD Arslan, F. - Bakır, N. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 28/1 (March 2015), 227-259.
JAMA Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28:227–259.
MLA Arslan, F. and N. Bakır. “TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, vol. 28, no. 1, 2015, pp. 227-59.
Vancouver Arslan F, Bakır N. TÜKETİCİLERİN İLGİLENİM DÜZEYLERİNE GÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİ TERCİH ETME NEDENLERİ VE SADAKATE ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;28(1):227-59.

Marmara University Journal of Economic and Administrative Sciences is licensed under Attribution-NonCommercial 4.0 International

by-nc.png