Review
BibTex RIS Cite

The Expressive Power of the Body in Portrait Photography

Year 2024, Volume: 15 Issue: 2, 232 - 250

Abstract

Communication is a fundamental part of human life. It is not limited solely to verbal and written language; nonverbal cues, such as body language, also play a crucial role in this process. Portraits, in contrast, convey expressions through the non-verbal language of the human body, highlighting the importance of body language in photographic art. The role of body language and its impact on composition in portrait photography remain underexplored areas in understanding the forms of expression in photographic art. In this context, the aim of this study is to examine the treatment of the body as an artistic object in portrait photography and to investigate the impact of body language cues on composition. The relationship between portrait photography and body language has been thoroughly evaluated through gestures, facial expressions, and other nonverbal communication elements. The messages conveyed by the body through portraits and their effects on composition have been analyzed. The research seeks to understand the role of the body as an integral part of human existence in art and portrait photography. The study also explores the multi-layered expressions of the body, shaped by diverse cultural and historical contexts. It further examines the role of the body in the creative process of the photographer and how this role reflects in artistic narratives. Understanding the impact of body language on photographic composition is crucial in comprehending the expressive power and depth of meaning in photographic art.

References

  • Apeltauer, E. (1996). Körpersprache in der interkulturellen kommunikation. Flensburger Papiere zur Mehrsprachigkeit und Kulturenvielfalt im Unterricht. Flensburg.
  • Avril, N. (2005). Yüzün romanı. (S. Rifat, Çev.), Doğan.
  • Barthes, R. (2016). Camera lucida: Fotoğraf üzerine düşünceler. (R. Akçakaya, Çev.). Altıkırkbeş.
  • Bate, D. (2004). “Voyeurism and portraiture”. in M. Mortensen, C. R. Anderson, & G. With (Eds.), Geometry of the face: photographic portraits (pp. 55-64). National Museum of Photography.
  • Clarke, G. (1992). The portraid in photography. London Reaktion Book Ltd.
  • Cüceloğlu, D. (2006). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi.
  • Çolak, O. (2006). Portre fotoğrafı üzerine. [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi] Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • Darwin, C. (2001). İnsan ve hayvanlarda duyguların ifadesi (O. Tuncay, Çev.). Gün.
  • Edeer, Ş. (2016). Yüzün bakışı. Nisan Kitabevi.
  • Ekman, P. (2006). Yalan söylediğimi nasıl anladın. (E. İ. Akter, Çev.). Okuyan Us.
  • Ekman, P., & Friesen, W. V. (2003). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial expressions. Malor Books.
  • Erkan, S. (2014). Sahne sanatlarında güçlü bir anlatım aracı olarak beden. Akademik Bakış Dergisi, 41, 3-5.
  • Erzen, J. (2004). Fotoğraf notları. (Ö. Çelik, Ed.). Say.
  • Glass, L. (2015). Yalancının beden dili: Küçük beyaz yalanlardan patolojik yalancılığa (G. Yanbolluoğlu, Çev.). Paloma.
  • Gombrich, E. H. (1999). Sanatın öyküsü (E. Erduran & Ö. Erduran, Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Görgülü, E. (2017). JR’ın ‘Inside-Out’ projesindeki portreler ve kamusal sanat. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3, 172.
  • Hess, E. H. (1975). The tell-tale eye: How your eyes reveal hidden thoughts and emotions. Litton Educational.
  • James, J. (2013). Beden dili kutsal kitabı: İnsanların hareketlerindeki ve ifadelerindeki gizli anlamı çözme yolları (B. S. Haktanır, Çev.). Koridor.
  • Kaşıkçı, E. (2002). Doğrucu beden dili. Hayat.
  • Kostrzewa, T. (1999). Fayyum portreleri. (C. Üster, Çev.). P Sanat Kültür Antika Dergisi, 15, 12.
  • Le Breton, D. (2018). Yüz üzerine antropolojik bir inceleme. Boğaziçi Üniversitesi.
  • Leppert, R. (1996). Sanatta anlamın görüntüsü: İmgelerin toplumsal işlevi (İ. Türkmen, Çev.). Ayrıntı.
  • Mawa, J. (2023, 27 Ekim). “Portre fotoğraf sanatında beden dili”. Kişisel röportaj.
  • Moore, K. (2000). Öğretim becerileri (E. Altıntaş, Ed.). Nobel.
  • Navarro, J., & Karlins, M. (2021). Beden dili: Eski FBI ajanından insanların bedenini okuma rehberi. Alfa.
  • Özkanlı, Ü. (2011). Sanatta bir kimlik problemi olarak portre [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi] Kocaeli Üniversitesi.
  • Pease, A. (2002). Beden dili (Y. Özben, Çev.). Rota.
  • Samovar, L., Porter, R., McDaniel, E., & Roy, C. (2017). Communication between cultures. Cengage Learning.
  • Schiffer, E. (2024, 4 Mart). “Portre fotoğraf sanatında beden dili”. Kişisel Röportaj.
  • Sözen, M., & Tanyeli, U. (2011). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü, Remzi Kitabevi.
  • Şen, S. (2006). Sınıf içi iletişimde beden dili: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğretmenlerinin beden dilini kullanma düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Gazi Üniversitesi.
  • Tomul, E. (2022). Öğretmenlerin sınıfta kullandıkları beden dilleri ve kullanış amaçları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(5), 41-59.
  • Turchet, P. (2008). Bedenin ince dili: Sinergoloji. (Y. Ongan Akyüz & S. Ongan Kocaoğlu, Çev.). Sistem.
  • Twitchell Hall, E. (1959). The silent language. Doubleday & Company.
  • Zielke, W. (1993). Sözsüz konuşma. (E. Mermi, Çev.). Say.

Portre Fotoğrafçılığında Bedenin İfade Gücü

Year 2024, Volume: 15 Issue: 2, 232 - 250

Abstract

İletişim, insan yaşamının temel bir parçasıdır. İletişim, yalnızca sözlü ve yazılı dil ile sınırlı kalmaz; bu süreçte beden dili de önemli bir rol oynar. Portreler ise insan bedeninin sözel olmayan dilini kullanarak ifadeler oluşturur ve bu durum, fotoğraf sanatında beden dilinin ne denli önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Portre fotoğrafçılığında beden dilinin rolü ve bedenin kompozisyona etkisi, fotoğraf sanatındaki ifade biçimlerinin anlaşılması açısından eksik kalmış bir araştırma alanıdır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, portre fotoğrafında bedenin bir sanat nesnesi olarak ele alınışını ve beden dili işaretlerinin kompozisyona etkisini incelemektir. Portre fotoğrafı ile beden dili arasındaki ilişki, jestler, mimikler ve diğer sözsüz iletişim unsurları üzerinden detaylı bir şekilde değerlendirilmiştir. Portreler aracılığıyla bedenin ilettiği mesajlar ve bu mesajların kompozisyona etkileri analiz edilmiştir. Araştırma, bedenin insan varoluşunun bir parçası olarak sanatta ve portre fotoğrafındaki rolünü anlamayı hedeflemektedir. Bedenin, farklı kültürel ve dönemsel etkilerle çeşitlenen çok katmanlı ifadeleri de ele alınmıştır. Çalışma, fotoğraf sanatçısının yaratıcı sürecinde bedenin nasıl bir rol oynadığını ve bu rolün sanatsal anlatımlara yansımalarını da irdelemektedir. Beden dilinin fotoğrafik kompozisyondaki etkisinin ortaya konması, fotoğraf sanatının ifade gücünü ve anlam derinliğini daha iyi kavrayabilmek için önemlidir.

References

  • Apeltauer, E. (1996). Körpersprache in der interkulturellen kommunikation. Flensburger Papiere zur Mehrsprachigkeit und Kulturenvielfalt im Unterricht. Flensburg.
  • Avril, N. (2005). Yüzün romanı. (S. Rifat, Çev.), Doğan.
  • Barthes, R. (2016). Camera lucida: Fotoğraf üzerine düşünceler. (R. Akçakaya, Çev.). Altıkırkbeş.
  • Bate, D. (2004). “Voyeurism and portraiture”. in M. Mortensen, C. R. Anderson, & G. With (Eds.), Geometry of the face: photographic portraits (pp. 55-64). National Museum of Photography.
  • Clarke, G. (1992). The portraid in photography. London Reaktion Book Ltd.
  • Cüceloğlu, D. (2006). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi.
  • Çolak, O. (2006). Portre fotoğrafı üzerine. [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi] Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • Darwin, C. (2001). İnsan ve hayvanlarda duyguların ifadesi (O. Tuncay, Çev.). Gün.
  • Edeer, Ş. (2016). Yüzün bakışı. Nisan Kitabevi.
  • Ekman, P. (2006). Yalan söylediğimi nasıl anladın. (E. İ. Akter, Çev.). Okuyan Us.
  • Ekman, P., & Friesen, W. V. (2003). Unmasking the face: A guide to recognizing emotions from facial expressions. Malor Books.
  • Erkan, S. (2014). Sahne sanatlarında güçlü bir anlatım aracı olarak beden. Akademik Bakış Dergisi, 41, 3-5.
  • Erzen, J. (2004). Fotoğraf notları. (Ö. Çelik, Ed.). Say.
  • Glass, L. (2015). Yalancının beden dili: Küçük beyaz yalanlardan patolojik yalancılığa (G. Yanbolluoğlu, Çev.). Paloma.
  • Gombrich, E. H. (1999). Sanatın öyküsü (E. Erduran & Ö. Erduran, Çev.). Remzi Kitabevi.
  • Görgülü, E. (2017). JR’ın ‘Inside-Out’ projesindeki portreler ve kamusal sanat. İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3, 172.
  • Hess, E. H. (1975). The tell-tale eye: How your eyes reveal hidden thoughts and emotions. Litton Educational.
  • James, J. (2013). Beden dili kutsal kitabı: İnsanların hareketlerindeki ve ifadelerindeki gizli anlamı çözme yolları (B. S. Haktanır, Çev.). Koridor.
  • Kaşıkçı, E. (2002). Doğrucu beden dili. Hayat.
  • Kostrzewa, T. (1999). Fayyum portreleri. (C. Üster, Çev.). P Sanat Kültür Antika Dergisi, 15, 12.
  • Le Breton, D. (2018). Yüz üzerine antropolojik bir inceleme. Boğaziçi Üniversitesi.
  • Leppert, R. (1996). Sanatta anlamın görüntüsü: İmgelerin toplumsal işlevi (İ. Türkmen, Çev.). Ayrıntı.
  • Mawa, J. (2023, 27 Ekim). “Portre fotoğraf sanatında beden dili”. Kişisel röportaj.
  • Moore, K. (2000). Öğretim becerileri (E. Altıntaş, Ed.). Nobel.
  • Navarro, J., & Karlins, M. (2021). Beden dili: Eski FBI ajanından insanların bedenini okuma rehberi. Alfa.
  • Özkanlı, Ü. (2011). Sanatta bir kimlik problemi olarak portre [Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi] Kocaeli Üniversitesi.
  • Pease, A. (2002). Beden dili (Y. Özben, Çev.). Rota.
  • Samovar, L., Porter, R., McDaniel, E., & Roy, C. (2017). Communication between cultures. Cengage Learning.
  • Schiffer, E. (2024, 4 Mart). “Portre fotoğraf sanatında beden dili”. Kişisel Röportaj.
  • Sözen, M., & Tanyeli, U. (2011). Sanat kavram ve terimleri sözlüğü, Remzi Kitabevi.
  • Şen, S. (2006). Sınıf içi iletişimde beden dili: Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğretmenlerinin beden dilini kullanma düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Gazi Üniversitesi.
  • Tomul, E. (2022). Öğretmenlerin sınıfta kullandıkları beden dilleri ve kullanış amaçları. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(5), 41-59.
  • Turchet, P. (2008). Bedenin ince dili: Sinergoloji. (Y. Ongan Akyüz & S. Ongan Kocaoğlu, Çev.). Sistem.
  • Twitchell Hall, E. (1959). The silent language. Doubleday & Company.
  • Zielke, W. (1993). Sözsüz konuşma. (E. Mermi, Çev.). Say.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Photography, Semiotics
Journal Section Review Articles
Authors

Yavuz Alkaya 0000-0002-2521-3315

Early Pub Date December 31, 2024
Publication Date
Submission Date October 27, 2024
Acceptance Date December 11, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Alkaya, Y. (2024). Portre Fotoğrafçılığında Bedenin İfade Gücü. Marmara Üniversitesi Sanat Ve Tasarım Dergisi, 15(2), 232-250.