Postmodernizm, yirminci yüzyılın ikinci yarısında modernist yaklaşımlara karşı gelişen eleştirel bir düşünce biçimi olarak sanat ve tasarımda köklü değişimlere yol açmıştır. Bu süreçte tipografi, geleneksel kurallardan uzaklaşarak daha deneysel ve ifadesel bir yapıya kavuşmuştur. Postmodern tipografi anlayışının önde gelen isimlerinden Neville Brody, tipografinin sunduğu estetik ve iletişimsel olanakları sonuna kadar kullanarak geleneksel kuralları yeniden şekillendirmiştir. Brody, çalışmalarında, harflerin ve imgelerin iç içe geçerek katmanlı bir yapıya büründüğü kompozisyonlar oluşturmuş, bu sayede tipografinin ifade gücünü genişletmiş ve grafik tasarım alanında önemli bir dönüm noktası oluşturmuştur. Bu araştırmada, tipografide yaşanan dönüşümler yazın taramasıyla değerlendirilmiş; Brody’nin tasarımları postmodern düşünce ile ilişkilendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülen araştırmada, doküman analizi tekniği kullanılarak Brody’nin deneysel yaklaşımı, çok katmanlılık ve görsel anlatım olanakları bakımından kapsamlı biçimde incelenmiştir. Brody’nin tasarımları, grafik tasarım alanında yerleşik kuralların dışına çıkarak yeni bir görsel dilin oluşumuna öncülük etmiş ve sonraki kuşak tasarımcılar için ilham verici bir kaynak hâline gelmiştir.
Postmodernism emerged in the second half of the twentieth century as a critical response to modernist approaches, leading to profound transformations in art and design. During this period, typography moved away from traditional rules, adopting a more experimental and expressive structure. One of the leading figures in postmodern typography, Neville Brody, fully utilized the aesthetic and communicative potentials of typography, reshaping conventional norms. In his works, Brody created compositions where letters and images intertwined, resulting in a layered structure that enhanced typography’s expressive power and marked a significant turning point in graphic design. This study evaluates transformations in typography through a literature review, associating Brody’s designs with postmodern thought. Conducted using a qualitative research method, the study employs document analysis to comprehensively examine Brody’s experimental approach, multilayered compositions, and visual storytelling techniques. Brody’s designs challenge established conventions, pioneering a new visual language in graphic design and serving as an inspirational resource for future generations of designers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Graphic Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2025 |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | April 23, 2025 |
Acceptance Date | May 31, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 16 Issue: 1 |