Bu araştırmanın
amacı, okul müdürlerinin “öğretmen performans değerlendirme” kapsamında
değerlendirme yeterliliklerini okul müdürleri ve öğretmen görüşleri ışığında
belirlemektir. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında Mardin ili
Artuklu ilçesi sınırları içerisinde bulunan anaokulu, ilkokul, ortaokul ve
ortaöğretim okullarında görev yapan 15 okul müdürü ile 15 öğretmen
oluşturmuştur. Veri toplama yöntemi
olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı
olarak 12 sorudan oluşan “Öğretmen Performans Değerlendirme Süreci Müdür Yeterliliği Yarı
Yapılandırılmış Öğretmen Görüşme Formu” ve “Öğretmen Performans Değerlendirme Süreci Müdür Yeterliliği Yarı
Yapılandırılmış Okul Müdürü
Görüşme Formu” hazırlanmış ve veriler yüz yüze gerçekleştirilen
görüşmelerle toplanmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecini oluşturan görüşme
uygulamasının örneklemi amaçlı örnekleme olarak maksimum çeşitlilik örnekleme
yöntemi kullanılarak daha önceden belirlenen okullarda 15 okul müdürü ve 15 öğretmen
ile oluşturulmuştur. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Analiz birimi
olarak cümleler seçilmiş ve tablolara aktarılarak frekanslarla birlikte
sunulmuştur. Nitel verilerden elde edilen bulgulara göre değerlendirme sonrası
puanlamadan kaynaklı sorunlar yaşanmasına rağmen okul müdürleri ve
öğretmenlerin öğretmen performans değerlendirme sürecini olumlu gördükleri
tespit edilmiştir. Okul müdürlerinin süreci yönetme yeterliliği konusunda
farklı görüşler mevcut olup, okul müdürlerine hizmet içi eğitim verilmesi ve
mevcut uygulamaların mevzuat ve işleyiş itibariyle daha kapsamlı şekilde ele
alınarak düzenlenmesi halinde sürecin daha verimli şekilde uygulanacağını ifade
etmek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Submission Date | April 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).