Bu çalışma, Türk Sineması’nda korku türü içinde değerlendirilen cin temalı filmler aracılığıyla abject kavramının kadın temsillerinde nasıl işlendiğini incelemeyi amaçlamaktadır. Sinemada korku türünün toplumsal korkulara ayna tutma işlevinden yola çıkarak, özellikle 2000’li yılların ortalarından itibaren Türk Sineması’nda yoğun olarak işlenen cin temalı filmler analiz edilmiştir. Türk toplumunun inanç ve kültürel kodlarıyla derin bir bağ kuran cin filmlerinin, kadın karakterleri nasıl canavarlaştırarak birer ‘abject’ figür haline getirdiği analiz edilmiştir. ‘Abjection teorisi’ ve ‘canavar kadın’ kavramını temel alan metodolojik yaklaşım, seçilen 10 filmin tematik çözümlemesini kapsamaktadır. Filmlerdeki kadın karakterlerin hem canavarlaştırıldığı hem de korku unsuru olarak inşa edildiği örüntüler içerik analizi çözümleme yöntemiyle ele alınmıştır. Bu analizde filmlerdeki kadın karakterlerin, abject bir varlık olarak sunulmasının sinemasal ve kültürel etkileri sorgulanmaktadır. Bu inceleme, Türk sinemasındaki cin temalı korku filmlerine dair derin bir bakış açısı sunmayı da amaçlamaktadır. Çalışmanın sonunda, cin temalı korku filmlerinin Türk sinemasında kadın temsiline dair sorunlu bir yaklaşım ortaya koyduğu ve izleyicide uyandırılması hedeflenen korku, iğrenme gibi duyguları ayırt edici özellik olarak öne çıkarıp kadının sinemada kötücül temsilini meşrulaştırdığı sonucuna varılmaktadır.
Sinema Abject Türk Korku Sineması Canavar Kadın Füzyon Canavar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |