Amaç: Bu araştırma, 2013-2023 yılları arasında kadın öğretmenlerin psikolojik şiddete maruz kalmasını ve etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Yöntem: PRISMA rehberine uygun olarak yürütülen bu derleme, ilgili dönemde yayımlanan çalışmaların analizine dayanmaktadır. Türkçe ve İngilizce anahtar kelimelerle çeşitli veri tabanlarında yapılan taramada 383 araştırma belirlenmiş, dahil edilme kriterlerini karşılayan 6 çalışma incelenmiştir.
Bulgular: Çalışmaların çoğu, eğitim kurumlarındaki psikolojik şiddet türleri ile bunların psikolojik ve performansa yönelik etkilerini ele almıştır (n=2). En yaygın ölçüm aracı Mobbing Ölçeği’dir (n=2). Kadın öğretmenlere yönelik yaygın psikolojik şiddet biçimleri arasında söylenti yayma, dışlama ve görüşlerin dikkate alınmaması yer almaktadır.
Sonuç: Kadın öğretmenlerin kıdem fark etmeksizin psikolojik şiddete maruz kalabileceği ve bunun psikolojik, sosyal ve mesleki olumsuzluklara yol açtığı belirlenmiştir. Bu etkiler, iş performansını düşürebilir ve meslekten ayrılmaya kadar varabilir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Toplumsal Cinsiyet ve Siyaset |
| Bölüm | Makale |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |