Diğer üretim işletmeleri gibi hizmet üreten işletmelerde, yoğun rekabet ortamında rakip işletmelere üstünlük sağlayabilmek, diğer bir ifadeyle konuk tatmini sağlayarak doluluk oranlarını arttırabilmek kapsamında işgörenlerini stratejik bir araç olarak kullanmaktadır. Özellikle, çeşitli temas noktalarında konuk ile doğrudan temas sağlayan sınır birim işgörenlerinin iş tatmin düzeyleri, ilgili konaklama işletmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, Adana ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin yiyecek ve içecek bölümlerinde görev yapan işgörenlere yönelik olarak Minnesota İş Tatmin Ölçeği yardımıyla ampirik bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, öncelikle ilgili işletmelerde görev yapan işgörenlerin iş tatmin düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmış, daha sonra ise t testi kullanılarak kimi demografik faktörlerin % 5 anlamlılık düzeyinde önemli bir faktör olup olmadığı araştırılmıştır. Elde edilen bulgulardan, söz konusu işgörenlerin cinsiyet ve yaşlarının iş tatmin düzeylerinde önemli bir farklılık yaratmadığı ortaya çıkmıştır.
In a mass competition environment, service firms like manufacturing firms use their employees as a strategic tool to get more advantage than their rivals (competitors) in the scope of increasing their occupation rates and satisfaction of the guests. The job satisfaction of frontline employees, who provide direct communication with customers in service encounters, is much important for lodging operations. In this study, Minnesota Job Satisfaction Scale was used for an empirical implementation on the four and five star hotels to determinate job satisfaction of the food and beverage department’s employees in Adana. In this scope, it is aimed in this study to describe the job satisfaction level of front-line employees and whether some demographic factors are important at the significant level of the 5 %. According to the results of data analyses, gender and age were not found so influential on the job satisfaction of the research group.
Other ID | JA52ZT37VG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Issue: 18 |