Research Article
BibTex RIS Cite

Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi

Year 2021, , 300 - 309, 17.05.2021
https://doi.org/10.31020/mutftd.848424

Abstract

Amaç: Araştırma ebelik öğrencilerine verilen eğitiminin şiddette mesleki rollerine ilişkin tutum ve şiddet belirtilerini tanıma düzeyleri üzerine etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Yarı-deneysel araştırmanın örneklemini bir üniversitenin ebelik bölümünde öğrenim görmekte olan 125 (deney grubu=60; kontrol grubu=65) öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda olan öğrencilere şiddet ve belirtilerini tanımaya yönelik eğitim verilmiş, kontrol grubuna herhangi bir eğitim yapılmamıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği ve Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddet Belirtilerini Tanımalarına İlişkin Ölçek ile toplanmıştır.
Bulgular: Eğitim sonrası ikinci izlemde deney ve kontrol grubu arasında Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmazken (p=0.407), Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddet Belirtilerini Tanımalarına İlişkin Ölçeğin fiziksel (p=0.004), duygusal (p=0.001) ve toplam (p=0.001) puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Eğitim sonrası deney grubuna alınan öğrencilerin fiziksel, duygusal ve toplamda Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddet Belirtilerini Tanımalarına İlişkin Ölçek puanları konrol grubuna göre anlamlı düzeyde daha yüksektir.
Sonuç: Eğitim, öğrencilerin şiddette mesleki rollerine ilişkin tutumları üzerinde değişiklik oluşturmazken, şiddet belirtilerini tanımalarına yönelik bilgi düzeylerinin artışı yönünde olumlu etkisi olmuştur. Öğrencilere şiddet ve belirtilerini tanımaya yönelik eğitim, danışmanlık, kurs gibi etkinliklerin sağlanması önerilmektedir.

Supporting Institution

Yok

Project Number

Yok

Thanks

Araştırmanın uygulama aşamasında araştırmaya katılan katılımcılara teşekkür ederiz.

References

  • 1. Doran F, Hutchinson M. Student nurses’ knowledge and attitudes towards domestic violence: results of survey highlight need for continued attention to undergraduate curriculum. Journal of Clinical Nursing 2017; 26 (15-16): 2286-96.
  • 2. Jayatilleke AC, et al. Training Sri Lankan public health midwives on intimate partner violence: a pre-and post-intervention study. BMC Public Health 2015; 15: 1-10.
  • 3. Rigol-Cuadra A, et al. Perception of nursing students about couples’ violence: knowledge, beliefs and professional role. Rev Latino-Am Enfermagem 2015; 23(3): 527-34.
  • 4. Silva CD, et al. Social representation of domestic violence against women among nursing technicians and community agents. Rev Esc Enferm USP 2015; 49 (1):22-9.
  • 5. Bradbury-Jones C, Broadhurst K. Are we failing to prepare nursing and midwifery students to deal with domestic abuse? findings from a qualitative study. JAN 2015; 71(9): 2062-72.
  • 6. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. (2014). Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması. Elma Teknik Basım Matbaacılık. Ankara (Erişim: 20-11-2020).
  • 7. Gömbül Ö. Hemşirelerin ailede kadına eşi tarafından uygulanan şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları. Hemşirelik Araştırma Dergisi 2000; 1: 19-32.
  • 8. Beccaria G, et al. Nursing student’s perceptions and understanding of intimate partner violence. Nurse Educ Today 2013; 33: 907-11.
  • 9. Majumdar B. Medical and nursing students’ knowledge and attitudes toward violence against women India. Education for Health 2004; 17(3): 354-64.
  • 10. Erenoğlu R, Can R. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları ve etkileyen faktörler. Van Sag Bil Derg 2020; 13(2):31-40.
  • 11. Sis Çelik A, ve ark. Ebe ve hemşirelere verilen eğitimin kadına yönelik aile içi şiddete ilişkin tutumlarına etkisi. HSP 2015; 2(2):138-48.
  • 12. Durmaz H, Korkmaz T, Okanlı A. Hemşirelerin şiddete maruz kalma durumları ve kadına yönelik şiddet belirtilerini tanıma düzeyleri. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi 2016; 7: 1-18.
  • 13. Can Gürkan Ö, Kömürcü N. The effect of a peer education program on combating violence against women: A randomized controlled study. Nurse Educ Today 2017;57:47-53.
  • 14. Can Gürkan Ö. The effect of a domestic violence course on nursing students’ recognition of violence symptoms against women and their attitudes toward violence. J Psychiatric Nurs 2020;11(1):57-63.
  • 15. Aktaş B, Kaya F, Bostancı Daştan N. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin ailede kadına yönelik şiddete ilişkin tutumları. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 2019; 4(20): 1448-74.
  • 16. Davas Aksan HA, ve ark. Müfredata eklenen bir dersin ikinci sınıf tıp öğrencilerinin kadına yönelik şiddetle ilgili bilgi ve tutumlarına etkilerinin değerlendirilmesi. Türkiye Halk Sağlığı Dergisi 2011;9(3):144-56.
  • 17. Demirel Bozkurt Ö, ve ark. Ebelik Öğrencilerinin gebelikte şiddet konusundaki bilgi, görüş ve mesleki tutumlarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 2(2):99-107.
  • 18. Di Giacomo P, et al. Violence against women: knowledge, attitudes and beliefs of nurses and midwives. Journal of Clinical Nursing 2016; 26(15-16): 2307-16.
  • 19. Baysan Arabacı L, Karadağlı A. Hemşire ve ebelerin kadına yönelik şiddet belirtilerini tanımalarına ilişkin ölçek geliştirme. Sağlık ve Toplum Dergisi 2006; 16(2): 101-12.
  • 20. Sabancıogulları S, ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları, benlik saygıları ve etkileyen faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016; 13(1): 35-43.
  • 21. Kaplan S, Komurcu N. Evaluation of effectiveness of health services training given with different methods in combating of intimate partner violence against women: a pilot study. J Fam Viol 2017; 32(1):69-77.
  • 22. Sis Çelik A, Aydın A. The effect of a course on violence against women on the attitudes of student midwives and nurses towards domestic violence against women, their occupational roles in addressing violence, and their abilities to recognize the signs of violence. Perspect Psychiatr Care 2019;55(2):210-17.
  • 23. Khazaienejad M, et al. The effect of, education on the legal aspects of domestic violence against women through social networks, on the awareness and attitude of nursing students. J Evolution Med Dent Sci 2019;8(37):2865-69.
  • 24. Kara P, ve ark. Sağlık çalışanlarının kadına yönelik şiddeti tanımalarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2018;8(3): 115-22.
  • 25. Tambağ H, Turan Z. Ability of nursing students to recognize signs of violence against women. International Journal of Nursing Knowledge 2015; 26(3):107-12. 26. Baird K, Salmon D, White P. A five year follow-up study of the Bristol pregnancy domestic violence programme to promote routine enquiry. Midwifery 2013;29:1003-10.
  • 27. Baird K, et al. Longitudinal evaluation of a training program to promote routine antenatal enquiry for domestic violence by midwives. Women and Birth 2018; 31(5): 398-406. 28. Connor PD, et al. Nursing students and intimate partner violence education: improving and integrating knowledge into health care curricula. J Prof Nurs 2013;29:233-39. 29. Protheroe L, Green J, Spiby H. An interview study of the impact of domestic violence training on midwives. Midwifery 2004;20(1):94-103.
  • 30. Baird KM, et al. Effectiveness of training to promote routine enquiry for domestic violence by midwives and nurses: a pre-post evaluation study. Women and Birth 2018; 31(4): 285-91.

The Effect of Education Given to Midwifery Students on Their Occupational Role in Violence and Recognizing Symptoms of Violence Levels

Year 2021, , 300 - 309, 17.05.2021
https://doi.org/10.31020/mutftd.848424

Abstract

Objective: This study was carried out to determine the effect of the education given to midwifery students on their occupational roles in violence and recognizing signs of violence levels.
Methods: The sample of this semi-experimental research consisted of 125 students studying at midwifery department of a university (experimental group= 60; control group= 65). Students in the experimental group were given education to recognize violence and its signs, while no education was given to the control group. Data were collected using Personal Information Form, the Attitudes Scale Regarding Occupational Role in Violence and the Scale for Recognizing the Signs of Violence Against Women by Nurses and Midwifes.
Results: While there was no statistically significant difference between the groups in terms of the Attitudes Scale Regarding Occupational Role in Violence mean scores after the education in the second follo-up (p=0.407), there was a significant difference between the physical (p=0.004), emotional (p=0.001) and total (p=0.001) mean scores of Recognizing the Signs of Violence Against Women by Nurses and Midwifes (p=0.001). Students’ physical, emotional and total scale scores of Recognizing the Signs of Violence Against Women by Nurses and Midwifes in the experimental group were significantly higher than the control group after the education.
Conclusion: While the education did not have an impact on students' attitudes towards their occupational roles in violence, they had a positive effect on the increase of their knowledge level towards recognizing signs of violence. It is recommended to provide students with activities such as education, counseling and courses to recognize the violence and its symptoms. 

Project Number

Yok

References

  • 1. Doran F, Hutchinson M. Student nurses’ knowledge and attitudes towards domestic violence: results of survey highlight need for continued attention to undergraduate curriculum. Journal of Clinical Nursing 2017; 26 (15-16): 2286-96.
  • 2. Jayatilleke AC, et al. Training Sri Lankan public health midwives on intimate partner violence: a pre-and post-intervention study. BMC Public Health 2015; 15: 1-10.
  • 3. Rigol-Cuadra A, et al. Perception of nursing students about couples’ violence: knowledge, beliefs and professional role. Rev Latino-Am Enfermagem 2015; 23(3): 527-34.
  • 4. Silva CD, et al. Social representation of domestic violence against women among nursing technicians and community agents. Rev Esc Enferm USP 2015; 49 (1):22-9.
  • 5. Bradbury-Jones C, Broadhurst K. Are we failing to prepare nursing and midwifery students to deal with domestic abuse? findings from a qualitative study. JAN 2015; 71(9): 2062-72.
  • 6. T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. (2014). Türkiye’de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması. Elma Teknik Basım Matbaacılık. Ankara (Erişim: 20-11-2020).
  • 7. Gömbül Ö. Hemşirelerin ailede kadına eşi tarafından uygulanan şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları. Hemşirelik Araştırma Dergisi 2000; 1: 19-32.
  • 8. Beccaria G, et al. Nursing student’s perceptions and understanding of intimate partner violence. Nurse Educ Today 2013; 33: 907-11.
  • 9. Majumdar B. Medical and nursing students’ knowledge and attitudes toward violence against women India. Education for Health 2004; 17(3): 354-64.
  • 10. Erenoğlu R, Can R. Hemşirelik bölümü öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları ve etkileyen faktörler. Van Sag Bil Derg 2020; 13(2):31-40.
  • 11. Sis Çelik A, ve ark. Ebe ve hemşirelere verilen eğitimin kadına yönelik aile içi şiddete ilişkin tutumlarına etkisi. HSP 2015; 2(2):138-48.
  • 12. Durmaz H, Korkmaz T, Okanlı A. Hemşirelerin şiddete maruz kalma durumları ve kadına yönelik şiddet belirtilerini tanıma düzeyleri. Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi 2016; 7: 1-18.
  • 13. Can Gürkan Ö, Kömürcü N. The effect of a peer education program on combating violence against women: A randomized controlled study. Nurse Educ Today 2017;57:47-53.
  • 14. Can Gürkan Ö. The effect of a domestic violence course on nursing students’ recognition of violence symptoms against women and their attitudes toward violence. J Psychiatric Nurs 2020;11(1):57-63.
  • 15. Aktaş B, Kaya F, Bostancı Daştan N. Hemşirelik ve ebelik öğrencilerinin ailede kadına yönelik şiddete ilişkin tutumları. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 2019; 4(20): 1448-74.
  • 16. Davas Aksan HA, ve ark. Müfredata eklenen bir dersin ikinci sınıf tıp öğrencilerinin kadına yönelik şiddetle ilgili bilgi ve tutumlarına etkilerinin değerlendirilmesi. Türkiye Halk Sağlığı Dergisi 2011;9(3):144-56.
  • 17. Demirel Bozkurt Ö, ve ark. Ebelik Öğrencilerinin gebelikte şiddet konusundaki bilgi, görüş ve mesleki tutumlarının belirlenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 2(2):99-107.
  • 18. Di Giacomo P, et al. Violence against women: knowledge, attitudes and beliefs of nurses and midwives. Journal of Clinical Nursing 2016; 26(15-16): 2307-16.
  • 19. Baysan Arabacı L, Karadağlı A. Hemşire ve ebelerin kadına yönelik şiddet belirtilerini tanımalarına ilişkin ölçek geliştirme. Sağlık ve Toplum Dergisi 2006; 16(2): 101-12.
  • 20. Sabancıogulları S, ve ark. Hemşirelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddete ve şiddette mesleki role ilişkin tutumları, benlik saygıları ve etkileyen faktörler. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi 2016; 13(1): 35-43.
  • 21. Kaplan S, Komurcu N. Evaluation of effectiveness of health services training given with different methods in combating of intimate partner violence against women: a pilot study. J Fam Viol 2017; 32(1):69-77.
  • 22. Sis Çelik A, Aydın A. The effect of a course on violence against women on the attitudes of student midwives and nurses towards domestic violence against women, their occupational roles in addressing violence, and their abilities to recognize the signs of violence. Perspect Psychiatr Care 2019;55(2):210-17.
  • 23. Khazaienejad M, et al. The effect of, education on the legal aspects of domestic violence against women through social networks, on the awareness and attitude of nursing students. J Evolution Med Dent Sci 2019;8(37):2865-69.
  • 24. Kara P, ve ark. Sağlık çalışanlarının kadına yönelik şiddeti tanımalarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2018;8(3): 115-22.
  • 25. Tambağ H, Turan Z. Ability of nursing students to recognize signs of violence against women. International Journal of Nursing Knowledge 2015; 26(3):107-12. 26. Baird K, Salmon D, White P. A five year follow-up study of the Bristol pregnancy domestic violence programme to promote routine enquiry. Midwifery 2013;29:1003-10.
  • 27. Baird K, et al. Longitudinal evaluation of a training program to promote routine antenatal enquiry for domestic violence by midwives. Women and Birth 2018; 31(5): 398-406. 28. Connor PD, et al. Nursing students and intimate partner violence education: improving and integrating knowledge into health care curricula. J Prof Nurs 2013;29:233-39. 29. Protheroe L, Green J, Spiby H. An interview study of the impact of domestic violence training on midwives. Midwifery 2004;20(1):94-103.
  • 30. Baird KM, et al. Effectiveness of training to promote routine enquiry for domestic violence by midwives and nurses: a pre-post evaluation study. Women and Birth 2018; 31(4): 285-91.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Clinical Sciences
Journal Section Research Article
Authors

Şükran Ertekin Pınar 0000-0002-5431-8159

Sevde Özdemir 0000-0001-5168-9192

Project Number Yok
Publication Date May 17, 2021
Submission Date December 28, 2020
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Ertekin Pınar, Ş., & Özdemir, S. (2021). Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, 11(2), 300-309. https://doi.org/10.31020/mutftd.848424
AMA Ertekin Pınar Ş, Özdemir S. Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. May 2021;11(2):300-309. doi:10.31020/mutftd.848424
Chicago Ertekin Pınar, Şükran, and Sevde Özdemir. “Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum Ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi 11, no. 2 (May 2021): 300-309. https://doi.org/10.31020/mutftd.848424.
EndNote Ertekin Pınar Ş, Özdemir S (May 1, 2021) Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 11 2 300–309.
IEEE Ş. Ertekin Pınar and S. Özdemir, “Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi”, Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, vol. 11, no. 2, pp. 300–309, 2021, doi: 10.31020/mutftd.848424.
ISNAD Ertekin Pınar, Şükran - Özdemir, Sevde. “Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum Ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi 11/2 (May 2021), 300-309. https://doi.org/10.31020/mutftd.848424.
JAMA Ertekin Pınar Ş, Özdemir S. Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2021;11:300–309.
MLA Ertekin Pınar, Şükran and Sevde Özdemir. “Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum Ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi”. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi Ve Folklorik Tıp Dergisi, vol. 11, no. 2, 2021, pp. 300-9, doi:10.31020/mutftd.848424.
Vancouver Ertekin Pınar Ş, Özdemir S. Ebelik Öğrencilerine Verilen Eğitimin Şiddette Mesleki Rollerine İlişkin Tutum ve Şiddet Belirtilerini Tanıma Düzeyleri Üzerine Etkisi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2021;11(2):300-9.
Creative Commons Lisansı
                                                                            Bu Dergi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin süreli bilimsel yayınıdır. Kaynak gösterilmeden kullanılamaz.  Makalelerin sorumlulukları yazarlara aittir 

Kapak 

Ayşegül Tuğuz

İlter Uzel’inDioskorides ve Öğrencisi adlı eserinden 

Adres

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Tarihi ve Etik  Anabilim Dalı Çiftlikköy Kampüsü

Yenişehir/ Mersin