Research Article
BibTex RIS Cite

A STUDY ON THE EFFECT OF THE SUCCESS OF HARRAN UNIVERSITY FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES STUDENTS IN ACCOUNTING AND FINANCE COURSES ON JOB PREFERENCES AFTER GRADUATION

Year 2018, , 408 - 431, 20.04.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.340767

Abstract

Nowadays good education
starts from primary school and continues to junior high school, high school and
university. While some of the graduates continue their way through
post-graduate education, most of them are in search of jobs in different
sectors. The Faculty of Economics and Administrative Sciences, which is at the
forefront with the number of graduates, creates job opportunity for some with a
wide range of business areas offered to its graduates. But it can cause
disappointment for some because their graduates do not know what to do and
remain unemployed.

Purpose of the study is to
determine the effect of the courses of accounting/finance in the faculty
preferences of Harran University Faculty of Economics and Administrative
Sciences students, to measure the success levels in the accounting courses and
to determine the role of  accounting in
post graduate business preferences.





The study was carried out by
447 students who attended Harran University Faculty of Economics and
Administrative Sciences in the last year of Business Administration, Economics,
Public Administration and Public Finance departments. Students were asked
questions about success in accounting/finance courses and post-graduation
goals. The demographic characteristics of 447 students who answered the
questionnaire were examined whether there were any differences between post
graduation goals in accounting courses and it is found that there weer a number
of differences. 

References

  • "4.İCAFR'17"

HARRAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE/FİNANS DERSLERİNDEKİ BAŞARI DÜZEYİNİN MEZUNİYET SONRASI İŞ TERCİHLERİNE ETKİSİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Year 2018, , 408 - 431, 20.04.2018
https://doi.org/10.29067/muvu.340767

Abstract

Günümüzde iyi
bir eğitim ilkokuldan başlayıp ortaokul, lise ve üniversiteye kadar devam
etmektedir. Üniversite eğitimi bittikten sonra bu kez de meslek arayışları
başlamaktadır. Mezunların bir kısmı lisansüstü eğitim ile yollarına devam
ederken, büyük bir kısmı da farklı sektörlerde iş arayışına girmektedir. En çok
mezun veren fakültelerin başında gelen İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,
mezunlarına sunduğu geniş iş alanları ile bazıları için fırsat oluşturmaktadır.
Mezunların ne yapacağını bilmemeleri ve işsiz kalmaları nedeniyle bazılarına
göre de hayal kırıklığı oluşturabilmektedir.

Çalışmanın amacı
Harran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin
fakülteyi tercih etmelerinde muhasebe/finans grubu derslerinin etkisini tespit
etmek, muhasebe derslerindeki başarı düzeylerini ölçmek ve mezuniyet sonrası iş
tercihlerinde muhasebenin ağırlığını belirlemektir.





Çalışma, Harran
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat, Kamu
Yönetimi ve Maliye bölümleri son sınıfında okuyan 447 öğrenciye uygulanmıştır.
Öğrencilere muhasebe/finans derslerindeki başarı durumu ve mezuniyet sonrası
hedefleri ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Anketi cevaplayan 447 öğrencinin
demografik özellikleri ile muhasebe derslerindeki başarı durumu ve mezuniyet
sonrası hedefleri arasında farklılıklar olup olmadığı incelenmiş ve bir takım
farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. 

References

  • "4.İCAFR'17"
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Issue
Authors

Ömer Faruk Demirkol

Publication Date April 20, 2018
Submission Date September 29, 2017
Acceptance Date April 10, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Demirkol, Ö. F. (2018). HARRAN ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE/FİNANS DERSLERİNDEKİ BAŞARI DÜZEYİNİN MEZUNİYET SONRASI İŞ TERCİHLERİNE ETKİSİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Journal of Accounting and Taxation Studies408-431. https://doi.org/10.29067/muvu.340767

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.  

                                                                                                                                                           
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new