Nowadays good education
starts from primary school and continues to junior high school, high school and
university. While some of the graduates continue their way through
post-graduate education, most of them are in search of jobs in different
sectors. The Faculty of Economics and Administrative Sciences, which is at the
forefront with the number of graduates, creates job opportunity for some with a
wide range of business areas offered to its graduates. But it can cause
disappointment for some because their graduates do not know what to do and
remain unemployed.
Purpose of the study is to
determine the effect of the courses of accounting/finance in the faculty
preferences of Harran University Faculty of Economics and Administrative
Sciences students, to measure the success levels in the accounting courses and
to determine the role of accounting in
post graduate business preferences.
The study was carried out by
447 students who attended Harran University Faculty of Economics and
Administrative Sciences in the last year of Business Administration, Economics,
Public Administration and Public Finance departments. Students were asked
questions about success in accounting/finance courses and post-graduation
goals. The demographic characteristics of 447 students who answered the
questionnaire were examined whether there were any differences between post
graduation goals in accounting courses and it is found that there weer a number
of differences.
Günümüzde iyi
bir eğitim ilkokuldan başlayıp ortaokul, lise ve üniversiteye kadar devam
etmektedir. Üniversite eğitimi bittikten sonra bu kez de meslek arayışları
başlamaktadır. Mezunların bir kısmı lisansüstü eğitim ile yollarına devam
ederken, büyük bir kısmı da farklı sektörlerde iş arayışına girmektedir. En çok
mezun veren fakültelerin başında gelen İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,
mezunlarına sunduğu geniş iş alanları ile bazıları için fırsat oluşturmaktadır.
Mezunların ne yapacağını bilmemeleri ve işsiz kalmaları nedeniyle bazılarına
göre de hayal kırıklığı oluşturabilmektedir.
Çalışmanın amacı
Harran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin
fakülteyi tercih etmelerinde muhasebe/finans grubu derslerinin etkisini tespit
etmek, muhasebe derslerindeki başarı düzeylerini ölçmek ve mezuniyet sonrası iş
tercihlerinde muhasebenin ağırlığını belirlemektir.
Çalışma, Harran
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, İktisat, Kamu
Yönetimi ve Maliye bölümleri son sınıfında okuyan 447 öğrenciye uygulanmıştır.
Öğrencilere muhasebe/finans derslerindeki başarı durumu ve mezuniyet sonrası
hedefleri ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Anketi cevaplayan 447 öğrencinin
demografik özellikleri ile muhasebe derslerindeki başarı durumu ve mezuniyet
sonrası hedefleri arasında farklılıklar olup olmadığı incelenmiş ve bir takım
farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.
Makale göndermek için https://dergipark.org.tr/tr/journal/591/submission/step/manuscript/new