In the terms of improving relations, it is very important to question the opinions of taxpayers about their certified public accountants and to determine the negative perception. Accordingly in this study, perceptions of taxpayer on their financial advisors were questioned. The data obtained as a result of the questionnaire applied to 200 (two hundred) taxpayers operating in various sectors in Giresun province were transferred to the SPSS packaged software and factor analysis was performed to it. Later, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests, which are among the non-parametric tests, were applied to various hypotheses. At the end of the study, it was determined that the taxpayers’ perceptions of financial advisors were generally positive and there were significant differences in terms of the position, gender, educational status, business sector and operating period variables of the business.
Banar, K. ve Ekergil, V. (2010). Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi Eskişehir Uygulamasaı, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1): 39-60
Bryne, M. And Willis, P. (2005). Irish Secondary Students’ Perpection of The Work of an Accountant and The Accounting Profession, Accounting; An International Journal, 14 (4): 367-381
Erol, M. (2007). Muhasebe Meslek Elemanlarının Sundukları Hizmetlerin Mükellefleri Tatmin Eden Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 9 (12): 244-252
Güney, S. ve Dizman, Ş. (2015). Muhasebe Meslek mensuplarının İşletmelerin Beklentilerini Karşılama Düzeyi – Erzincan İli Uygulaması-, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3): 315-336
İslamoğlu, A. H (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri (SPSS Uygulamalı), İzmit: Beta Basın Yayım.
Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayıncılık.
Karasioğlu, F. ve Samancı T. H. (2018). Mali Müşavir – Mükellef İlişkileri Bağlamında Beklentiler, Sorumluluklar ve Yükümlülükler; Karaman İli Özelinde Bir Anket Çalışması, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (67): 432-451
Serçemeli, M. ve Orhan, M. S. (2016). Sürekli Denetim ve Denetimin Geleceğine Bakış Üzerine Bist-100 Şirketlerinde Bir Araştırma, Sayıştay Dergisi, 101: 31-50
Kaya, Y. ve Özdemir, S. (2014). Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma, İşletme Araştırmaları Dergisi (iad), 6 (4): 157-171
Orçanlı, K., Oktay, E. Ve Küçük, Z. (2019). İşletmelerde Mali Müşavir Hizmetlerindeki Memnuniyette Etkili Faktörlerin Belirlenmesi: Erzurum İli Örneği, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1): 193-2013
Sakurai, Y. And Braithwaite, V. (2003). Taxpayers’ Perceptions of Practitioners: Finding One Who is Effective and Does The Right Thing, Journal of Business Ethics, 46: 375-387.
Schmidt, D. R: (2001). The Prospects of Taxpayer Agreement With Aggressive Tax Advice, Journal of Economic Psychology, 22 (2): 157-172
Ustaahmetoğlu, E., Aygün, D. ve Savcı, M. (2013). Muhasebe Bürolarında Sunulan Hizmetin Kalitesinin Müşteriler Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Uygulama, Uluslar arası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (18): 239-254
Usul, H. ve Uyar, G.F. (2012). Algılanan Hizmet Kavramının Muhasebeci Seçimine Etkisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 4 (7): 65-72
Yayla, H. E. ve Cengiz, E. (2006). Muhasebe Bürolarında Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeylerine Yönelik Yapısal Bir Model önerisi-II, Muhasebe Finansman Dergisi, (31): 175-183
Yürekli, E., Durmuş, F. A. ve Solak, B. (2017). Mükelleflerin (İşletmelerin) Muhasebe Meslek mensuplarından Aldıkları Hizmetler ve Beklentilerinin İncelenmesi: Denizli İli Örneği, International Journal of Academic Value Studies (Javstudies) 3 (10): 97-105
Yürekli, E. ve Özdemir, S. (2017). Muhasebe Yetkinliği Özelinde Meslek Mensupları İle Mükellefler Arasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Denizli İli Örneği, Social Sciences Studies Journal, 3 (6): 1008-1019
MÜKELLEFLERİN MALİ MÜŞAVİR ALGISI: GİRESUN ÖLÇEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA
Vergi mükelleflerinin mali müşavirleri hakkındaki düşüncelerinin tespit edilmesi iki taraf arasındaki ilişkinin geliştirilmesine yönelik algının ortaya konulması açısından oldukça önemlidir. Bu doğrultuda yapılan çalışmada, vergi mükelleflerinin mali müşavirlerine yönelik algıları sorgulanmıştır. Giresun ilinde çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren iki yüz mükellefe uygulanan anket sonucu elde edilen veriler SPSS paket programına aktarılarak faktör analizi yapılmıştır. Daha sonra oluşturulan çeşitli hipotezlere non-parametrik testlerden Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, mükelleflerin mali müşavir algılarının genel anlamda olumlu olduğu, mükellefin algısında işletmedeki pozisyonu, cinsiyeti, eğitim durumu, işletmenin sektörü ve işletmenin faaliyet süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Banar, K. ve Ekergil, V. (2010). Muhasebe Meslek Mensuplarının Hizmet Kalitesi: Sunulan Hizmetlerin Kalitesi İle Müşteri Memnuniyeti İlişkisi Eskişehir Uygulamasaı, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1): 39-60
Bryne, M. And Willis, P. (2005). Irish Secondary Students’ Perpection of The Work of an Accountant and The Accounting Profession, Accounting; An International Journal, 14 (4): 367-381
Erol, M. (2007). Muhasebe Meslek Elemanlarının Sundukları Hizmetlerin Mükellefleri Tatmin Eden Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 9 (12): 244-252
Güney, S. ve Dizman, Ş. (2015). Muhasebe Meslek mensuplarının İşletmelerin Beklentilerini Karşılama Düzeyi – Erzincan İli Uygulaması-, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3): 315-336
İslamoğlu, A. H (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri (SPSS Uygulamalı), İzmit: Beta Basın Yayım.
Kalaycı, Ş. (2014). SPSS Uygulamaları Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayıncılık.
Karasioğlu, F. ve Samancı T. H. (2018). Mali Müşavir – Mükellef İlişkileri Bağlamında Beklentiler, Sorumluluklar ve Yükümlülükler; Karaman İli Özelinde Bir Anket Çalışması, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (67): 432-451
Serçemeli, M. ve Orhan, M. S. (2016). Sürekli Denetim ve Denetimin Geleceğine Bakış Üzerine Bist-100 Şirketlerinde Bir Araştırma, Sayıştay Dergisi, 101: 31-50
Kaya, Y. ve Özdemir, S. (2014). Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma, İşletme Araştırmaları Dergisi (iad), 6 (4): 157-171
Orçanlı, K., Oktay, E. Ve Küçük, Z. (2019). İşletmelerde Mali Müşavir Hizmetlerindeki Memnuniyette Etkili Faktörlerin Belirlenmesi: Erzurum İli Örneği, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20 (1): 193-2013
Sakurai, Y. And Braithwaite, V. (2003). Taxpayers’ Perceptions of Practitioners: Finding One Who is Effective and Does The Right Thing, Journal of Business Ethics, 46: 375-387.
Schmidt, D. R: (2001). The Prospects of Taxpayer Agreement With Aggressive Tax Advice, Journal of Economic Psychology, 22 (2): 157-172
Ustaahmetoğlu, E., Aygün, D. ve Savcı, M. (2013). Muhasebe Bürolarında Sunulan Hizmetin Kalitesinin Müşteriler Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Uygulama, Uluslar arası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9 (18): 239-254
Usul, H. ve Uyar, G.F. (2012). Algılanan Hizmet Kavramının Muhasebeci Seçimine Etkisi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 4 (7): 65-72
Yayla, H. E. ve Cengiz, E. (2006). Muhasebe Bürolarında Algılanan Hizmet Kalitesi ve Mükelleflerin Tatmin Düzeylerine Yönelik Yapısal Bir Model önerisi-II, Muhasebe Finansman Dergisi, (31): 175-183
Yürekli, E., Durmuş, F. A. ve Solak, B. (2017). Mükelleflerin (İşletmelerin) Muhasebe Meslek mensuplarından Aldıkları Hizmetler ve Beklentilerinin İncelenmesi: Denizli İli Örneği, International Journal of Academic Value Studies (Javstudies) 3 (10): 97-105
Yürekli, E. ve Özdemir, S. (2017). Muhasebe Yetkinliği Özelinde Meslek Mensupları İle Mükellefler Arasında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Denizli İli Örneği, Social Sciences Studies Journal, 3 (6): 1008-1019
Özdemir, M., & Hayta, M. (2020). MÜKELLEFLERİN MALİ MÜŞAVİR ALGISI: GİRESUN ÖLÇEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Journal of Accounting and Taxation Studies, 13(3), 829-849. https://doi.org/10.29067/muvu.690871
Bu lisans, üçüncü kişilerin ticari olmayan amaçla eserinizden yararlanmasına, farklı bir sürüm oluşturmasına, geliştirmesine ya da eserinizin üzerine inşa ederek kendi eserlerini oluşturmasına izin verir. Ancak üçüncü kişilerin bu eserleri gayri-ticari olmak zorundadır ve üçüncü kişiler Dergimizde yayımlanan makalelerin yazarlarına atıfta bulunmak zorundadır.