Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF THE FIVE STEP LEARNING STRATEGY ACCORDING TO OPINIONS OF STUDENTS IN THE ACCOUNTING AND FINANCE TEACHER EDUCATION PROGRAM

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 21 - 32, 01.05.2009

Abstract

The purpose of this study is to evaluate the Five Step Learning Strategy (FSLS) according to opinions of sophomore students in the Accounting and Finance Teacher Education Program in the Faculty of Commerce and Tourism Education in Gazi University.
Population of the study in which single group experimental design was used covers sophomore students (N=185), who were enrolled in Instructional Planning and Evaluation Course in 2007-2008 Academic year in the Accounting and Finance Teacher Education Program in the Faculty of Commerce and Tourism Education in Gazi University.
Data were collected by means of Five Step Learning Strategy Scale (α: .97) which was comprised of five subscales.
It was observed that the students’ opinions about preparing question, writing answer, visualization, writing conclusion and suggestion were focused on “agree” and “strongly agree” choices. It was realized that FSLS may contribute to students in learning a subject effectively.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme, 4. Baskı, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.

BEŞ BASAMAKLI ÖĞRENME STRATEJİSİNİN MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 21 - 32, 01.05.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği Programı ikinci sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisini (BBÖS) değerlendirmektir.
Tek gruplu deneysel desen kullanılan araştırmanın çalışma evrenini, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’nde 2007-2008 Öğretim yılında Öğretimde Planlama ve Değerlendirme dersini alan Muhasebe ve Finansman Öğretmenliği Programı ikinci sınıf öğrencileri (N=185) oluşturmaktadır.
Araştırma verileri beş alt ölçekten oluşan Beş Basamaklı Öğrenme Stratejisi Ölçeği (α: .97) yardımıyla toplanmıştır.
Öğrencilerin; soru hazırlama, cevap yazma, görselleştirme, sonuç ve öneri yazma ile ilgili görüşlerinin “katılıyorum” ve “kesinlikle katılıyorum” seçeneklerinde yoğunlaştığı gözlenmiştir. BBÖS’ün öğrencilerin bir konuyu etkili bir biçimde öğrenmelerine katkı sağlayabileceği anlaşılmıştır.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. 2003. Etkili Öğrenme ve Öğretme, 4. Baskı, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Issue
Authors

Eriman Topbaş This is me

Publication Date May 1, 2009
Submission Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Topbaş, E. (2009). BEŞ BASAMAKLI ÖĞRENME STRATEJİSİNİN MUHASEBE VE FİNANSMAN ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Journal of Accounting and Taxation Studies, 2(2), 21-32.

Creative Commons Lisansı
This Journal Licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

This license allows reusers to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for noncommercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator.