Research Article
BibTex RIS Cite

Okul İçi Oyun Alanlarının İlkokul Dönemi Çocuklarının Gereksinimine Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 309 - 322, 31.12.2019
https://doi.org/10.26835/my.623823

Abstract



Çocukların fiziksel,
zihinsel ve psikolojik gelişimlerinin yetişkinlerden farklı olduğu ve onlar i
çin oluşturulacak mekanların
gelişimleri açısından
önemli rol oynadığı yıllardır bilinmektedir. Çocukluk döneminin diğer yaş dönemlerinden farklı gelişim
evreleri bulundurması farklı gereksinimleri doğurmaktadır. Gelişim d
önemlerinin hangisi olursa
olsun,
çocuklar için uygun duygusal çevre şartlarının sağlanması
önemlidir. Çocukların gereksinimlerini bilmek ve bu gereksinimlerini
karşılayacak mekanların tasarlanması bu aşamada
önemlidir.

Günümüzde çocuk ve yetişkin arasındaki
hem psikolojik hem de fizyolojik fark kabul edilmiştir. Buna rağmen yetişkinler
tarafından tasarlanan bir
çok çocuk mekanı çocuğun algısal, bilişsel, ruhsal yönden davranışlarını yeterli düzeyde destekler nitelikte değildir. Diğer
yandan oyun,
çocuğun özellikle motor gelişimlerinin tamamlanması için önemli bir unsurdur.  Bu nedenle çocuğun aktivite içerisinde bulunduğu çevrede konut, yakın çevresi, okul ve çocuk oyun alanları gibi
mekanlar
önem kazanmaktadır.

Bunlardan yola çıkılarak okul içi kapalı ve açık
oyun alanlarında çocukların ihtiyaç duyduğu gereksinimlerin neler olduğu
araştırılan bu
çalışmada, çocuk ve oyun kavramları irdelenmiş,
çocuk gelişimi incelenerek 6-12 yaş grubu ilkokul çocuklarının özelliklerinden
bahsedilmiştir. Bahsi geçen yaş grubu çocukları ile anket çalışması yapılmış ve
sonuçlar verilmiştir.

References

  • KAYNAKLARAmouzegar, Z.; Naeini, H.S. and Jafari, R. (2010) Design Principle Of Playground’s Equipments And Spaces For Children: An Interaction Educationapproach. Procedia Social And Behavioral Sciences 2, 1968-1971.Aydın, B. (2005) Çocuk Ve Ergen Psikolojisi, Nobel Basımevi.Barker, R. (1968) Ecological Psyhology, Stanford University Press, Stanford.
  • Ersevim, İ. (2009) Oyun ve Oyun Tedavisi, Cinius Yayınları, İstanbul.Frost, J.L. (1992) Play and Playscapes. New York: Delmar Publishers.Frost, J., (2012), Evolution of American Playgrounds, Scholarpedia, 7(12):30423.Gür, Ş.Ö., Zorlu, T.(2002) Çocuk Mekanları, YEM Yayın, İstanbul.Jersild, A. T. (1968) Çocuk Psikolojisi, çev. Günçe, G, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:43, Ankara.Malone, K., and Tranter, P. (2003) “Children’s Environmental Learning and the Use, Design and Management of Schoolgrounds”, Children, Youth and Environments, S.13 (2). pp. 87-137.Onur, B. (2005) Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, İmge Kitabevi.Özgür, İ., N. (1979) Çocuk Psikolojisi (Çocuk Gelişimi ve Modern Eğitim), İbrahim Özgür Yayınları.Piaget, J., Inhelder, B. (1969)The Psychology of Child, NY: Basic Books.Temel, H. (2015) Çocuk Poliklinikleri Bekleme Mekanlarında Çocuk Psikolojisine Uygun Renk ve Işık Kullanımını ve Örnekler Üzerinde Analizi, Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Türkoğlu, H. D. (2000) Konut Alanlarında Çocuk ve Oyun Mekanı, 1. İstanbul Çocuk Kurultayı, Bildiriler Kitabı, İstanbul; 197-202.Yavuzer, H. (2005) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.Yeşilyaprak, B. (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.Wicker, A. W. (1979) An Introduction to Ecological Psychology, Wadsworth Inc., Belmont, California

A Research on the Qualificatıons of Requirement of Children in the Primary School of School Play Areas

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 309 - 322, 31.12.2019
https://doi.org/10.26835/my.623823

Abstract



It has been known for many years
that the physical, mental and psychological development of children is
different from adults and have played an important role in the development of
the places to be built for them. Childhood causes different requirements since
it has different developmental stages than other age periods. Providing
appropriate emotional environmental conditions for children is important
whichever of the developmental periods. Knowing the requirements of children
and designing places to meet these requirements are important at this stage.



At the present time, both
psychological and physiological differences between children and adults have
been accepted. Nevertheless, many children's places designed by adults do not
adequately support the child's perceptual, cognitive, and spiritual behavior.
On the other hand, play is an important element for completion of the child's
especially motor development. Therefore, places such as houses, close
surroundings, schools and play areas for children are gaining importance in the
environment where the child is involved.



Consequently, in this study where the requirements
of the children were investigated in the indoor and outdoor playgrounds for
school, child and game concepts have been examined and the characteristics of
primary school children of 6-12 age group have been mentioned with examination
of child development. A survey study has been conducted with the children of
this age group and the results have been given.

References

  • KAYNAKLARAmouzegar, Z.; Naeini, H.S. and Jafari, R. (2010) Design Principle Of Playground’s Equipments And Spaces For Children: An Interaction Educationapproach. Procedia Social And Behavioral Sciences 2, 1968-1971.Aydın, B. (2005) Çocuk Ve Ergen Psikolojisi, Nobel Basımevi.Barker, R. (1968) Ecological Psyhology, Stanford University Press, Stanford.
  • Ersevim, İ. (2009) Oyun ve Oyun Tedavisi, Cinius Yayınları, İstanbul.Frost, J.L. (1992) Play and Playscapes. New York: Delmar Publishers.Frost, J., (2012), Evolution of American Playgrounds, Scholarpedia, 7(12):30423.Gür, Ş.Ö., Zorlu, T.(2002) Çocuk Mekanları, YEM Yayın, İstanbul.Jersild, A. T. (1968) Çocuk Psikolojisi, çev. Günçe, G, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:43, Ankara.Malone, K., and Tranter, P. (2003) “Children’s Environmental Learning and the Use, Design and Management of Schoolgrounds”, Children, Youth and Environments, S.13 (2). pp. 87-137.Onur, B. (2005) Türkiye’de Çocukluğun Tarihi, İmge Kitabevi.Özgür, İ., N. (1979) Çocuk Psikolojisi (Çocuk Gelişimi ve Modern Eğitim), İbrahim Özgür Yayınları.Piaget, J., Inhelder, B. (1969)The Psychology of Child, NY: Basic Books.Temel, H. (2015) Çocuk Poliklinikleri Bekleme Mekanlarında Çocuk Psikolojisine Uygun Renk ve Işık Kullanımını ve Örnekler Üzerinde Analizi, Doktora Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Türkoğlu, H. D. (2000) Konut Alanlarında Çocuk ve Oyun Mekanı, 1. İstanbul Çocuk Kurultayı, Bildiriler Kitabı, İstanbul; 197-202.Yavuzer, H. (2005) Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitabevi, İstanbul.Yeşilyaprak, B. (2002) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.Wicker, A. W. (1979) An Introduction to Ecological Psychology, Wadsworth Inc., Belmont, California
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Architecture
Journal Section Makaleler
Authors

Hamide Temel 0000-0002-2049-7160

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Temel, H. (2019). Okul İçi Oyun Alanlarının İlkokul Dönemi Çocuklarının Gereksinimine Yeterliliği Üzerine Bir Araştırma. Mimarlık Ve Yaşam, 4(2), 309-322. https://doi.org/10.26835/my.623823