Çocukların fiziksel,
zihinsel ve psikolojik gelişimlerinin yetişkinlerden farklı olduğu ve onlar için oluşturulacak mekanların
gelişimleri açısından önemli rol oynadığı yıllardır bilinmektedir. Çocukluk döneminin diğer yaş dönemlerinden farklı gelişim
evreleri bulundurması farklı gereksinimleri doğurmaktadır. Gelişim dönemlerinin hangisi olursa
olsun, çocuklar için uygun duygusal çevre şartlarının sağlanması
önemlidir. Çocukların gereksinimlerini bilmek ve bu gereksinimlerini
karşılayacak mekanların tasarlanması bu aşamada önemlidir.
Günümüzde çocuk ve yetişkin arasındaki
hem psikolojik hem de fizyolojik fark kabul edilmiştir. Buna rağmen yetişkinler
tarafından tasarlanan birçok çocuk mekanı çocuğun algısal, bilişsel, ruhsal yönden davranışlarını yeterli düzeyde destekler nitelikte değildir. Diğer
yandan oyun, çocuğun özellikle motor gelişimlerinin tamamlanması için önemli bir unsurdur. Bu nedenle çocuğun aktivite içerisinde bulunduğu çevrede konut, yakın çevresi, okul ve çocuk oyun alanları gibi
mekanlar önem kazanmaktadır.
Bunlardan yola çıkılarak okul içi kapalı ve açık
oyun alanlarında çocukların ihtiyaç duyduğu gereksinimlerin neler olduğu
araştırılan bu çalışmada, çocuk ve oyun kavramları irdelenmiş,
çocuk gelişimi incelenerek 6-12 yaş grubu ilkokul çocuklarının özelliklerinden
bahsedilmiştir. Bahsi geçen yaş grubu çocukları ile anket çalışması yapılmış ve
sonuçlar verilmiştir.
It has been known for many years
that the physical, mental and psychological development of children is
different from adults and have played an important role in the development of
the places to be built for them. Childhood causes different requirements since
it has different developmental stages than other age periods. Providing
appropriate emotional environmental conditions for children is important
whichever of the developmental periods. Knowing the requirements of children
and designing places to meet these requirements are important at this stage.
At the present time, both
psychological and physiological differences between children and adults have
been accepted. Nevertheless, many children's places designed by adults do not
adequately support the child's perceptual, cognitive, and spiritual behavior.
On the other hand, play is an important element for completion of the child's
especially motor development. Therefore, places such as houses, close
surroundings, schools and play areas for children are gaining importance in the
environment where the child is involved.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |