Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF HAPPINESS LEVELS OF TEACHER CANDIDATES ACCORDING TO THE SUBJECT QUALIFICATIONS

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 56, 14.06.2019

Abstract

In this study, it was aimed to examine the happiness levels of prospective teachers according to various variables. The research model is a descriptive survey model. The study was applied to 439 university students studying in various departments of a state university in Central Anatolia during the 2018-2019 academic year. 338 (77%) of the participants were female and 101 (23%) were male. “Oxford Happiness Scale” was used to collect the research data.  T-test and one-way ANOVA were used for data analysis. Results: At the end of t test; happiness scale scores; gender does not differ significantly according to the variable. According to the results of one-way analysis of variance, no significant difference was found between the Oxford Happiness Scale scores and the number of siblings; There is a significant difference between family income level and perceived parental attitude variables. The findings were discussed in the light of the literature.

References

  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksoy, A. B., Aytar, A.G. ve Kaytez, N. (2017) Üniversite öğrencilerinin mutluluk ve alçakgönüllülük düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3), 1119-1132.
  • Aydemir, E. R. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Burger, M.B. (2006). Kişilik .(Çev.İ.D.Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Burt, R. (1987). A note on strangers, friends and happiness. Social Network, 9, 311-331.
  • Bülbül, S. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısın analizi/Analysis of the relationship structure between socio-demographic features and happiness sensation. Ege Akademik Bakis, 11, 113.Can, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, peer relations, and celf-confidence as predictors of happiness and loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Csikszentmihaly, M. (2005). Mutluluk Bilimi: Akış (Çev. S.K.Akbaş).Ankara: HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1991).
  • Çirkin, Z. (2015). Gelir ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, R. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,7(13), 349-378.
  • Demirci, İ. (2017). Huzurlu ve mutlu yaşamın değerler ve karakter güçleri bağlamında karma bir araştırmayla incelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dıener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-75.Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125, 276 –302.
  • Diener, E. , Suh, E. , Oishi, S. (1997).Recent findings on subjective well- being. Indian Journal of Clinical Psychology, 24(1), 25- 41.
  • Dilmaç B. ve Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 171-187.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 266-280.
  • Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56-64.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Kişilerarası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-601.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304.
  • Duman, S.(2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Easterlin, R., McVey, L., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. (2010). The happiness-income paradox revisited. Proceedings Of The National Academy Of Sciences, 107(52), 22463-22468. Fromm, E. (1994). Sevginin ve şiddetin kaynağı. (Y. Salman, N. İçten, Çev.) İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gülcan, A. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gray, R. S., Chamratrithirong, A., Pattaravanich, U., & Prasartkul, P. (2011). Happiness among adolescents students in Thailand: Family and non-family factors. Social Indicators Research, 110(2), 703–719. doi:10.1007/s11205-011-9954-y
  • İlhan, T. (2009). Üniversite öğrencilerinin benlik uyumu modeli: Yaşam amaçları, temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalafat, S. (1996). Depresyon ve mutlulukta otomatik düşüncenin rolü. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kamp Dush, C.M., Taylor, M.G.,& Kroeger, R.A.(2008). Marital happiness and psychological well-being across the life course. Family Relations,57,211–226
  • Kara, M.M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabulut, E. (2014). Psikolojik danışman adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N.(2018). Bilimsel algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurnaz, M. (2015). İlk yetişkinlerde dini yönelim-mutluluk ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kuru, E. (2017). Genç yetişkinlikte obsesif inançların mutluluk üzerindeki etkisinin demografik verilerle incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of general psychology, 9(2), 111- 131.
  • Mahon, N. E. ,Yarcheski, A., Yarcheski, T.J.(2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Sage Journals,14(2). https://doi.org/10.1177%2F1054773804271936
  • Mahadea, D., Ramroop S.(2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences,18(2).
  • Passer,M. (2013). The relation between happiness and number of siblings. University of Washington, Washington.
  • Seligman, M. E. P. and Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: an introduction. American Psychologist, 55, 5-14.
  • Simmons, B.L.(2014). Organizational characteristics of happy organizations. Work and Wellbeing: Wellbeing: A Complete Reference Guide, Volume III.
  • Sumngern, C., Azeredo, Z., Subgranon, R., Sungvorawongphana, N., & Matos, E. (2010). Happiness among the elderly in communities: A study in senior clubs of Chonburi Province, Thailand. Japan Journal of Nursing Science, 7(1), 47–54.doi:10.1111/j.1742-7924.2010.00139.x
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilileri Enstitüsü, Tokat.
  • TDK, (http://www.tdk.gov.tr). Erişim Tarihi:10.12.2018
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Tingaz, E. O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zeka ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 745-756.
  • Uppal, S. (2006). Impact of the timing, type and severity of disability on the subjective well-being of individuals with disabilities. Social Science & Medicine, 63(2), 525–539.doi:10.1016/j.socscimed.2006.01.016
  • Yalçın, R.Ü. (2016). Üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldız, L. (2018). Çalışan ve çalışmayan evli kadınların mutluluk düzeyleri ile evlilik ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Waite, L.J, Luo, Y, Lewin, A.C.(2009). Marital happiness and marital stability: Consequences forpsychological well-being. Social Science Research, 38, 201–212
  • Williams, D. G. (1988). Gender, marriage and psychological well-being. Journal of Family Studies, 9, 452-468.

Öğretmen Adaylarının Mutluluk Düzeylerinin Bazı Öznel Niteliklerine Göre İncelenmesi

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 47 - 56, 14.06.2019

Abstract

Bu çalışmada öğretmen adaylarının mutluluk düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır.  Araştırma modeli, betimsel tarama modelidir.   Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde İç Anadolu’da bir devlet üniversitesinde çeşitli bölümlerde okuyan 439 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Katılımcıların 338 (%77)’i kız, 101 (%23)’i erkektir.  Araştırma verilerinin toplanmasında “Oxford Mutluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulgular: t testi sonucunda; mutluluk ölçeği puanları; cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Tek yönlü varyans analizi sonucuna göre ise, Oxford Mutluluk Ölçeği puanları ile kardeş sayısı arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmazken; ailenin gelir düzeyi, algılanan anne-baba tutum değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık bulunmaktadır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. 

References

  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksoy, A. B., Aytar, A.G. ve Kaytez, N. (2017) Üniversite öğrencilerinin mutluluk ve alçakgönüllülük düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3), 1119-1132.
  • Aydemir, E. R. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Burger, M.B. (2006). Kişilik .(Çev.İ.D.Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Burt, R. (1987). A note on strangers, friends and happiness. Social Network, 9, 311-331.
  • Bülbül, S. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısın analizi/Analysis of the relationship structure between socio-demographic features and happiness sensation. Ege Akademik Bakis, 11, 113.Can, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, peer relations, and celf-confidence as predictors of happiness and loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Csikszentmihaly, M. (2005). Mutluluk Bilimi: Akış (Çev. S.K.Akbaş).Ankara: HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1991).
  • Çirkin, Z. (2015). Gelir ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, R. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,7(13), 349-378.
  • Demirci, İ. (2017). Huzurlu ve mutlu yaşamın değerler ve karakter güçleri bağlamında karma bir araştırmayla incelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dıener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-75.Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125, 276 –302.
  • Diener, E. , Suh, E. , Oishi, S. (1997).Recent findings on subjective well- being. Indian Journal of Clinical Psychology, 24(1), 25- 41.
  • Dilmaç B. ve Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 171-187.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 266-280.
  • Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56-64.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Kişilerarası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-601.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304.
  • Duman, S.(2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Easterlin, R., McVey, L., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. (2010). The happiness-income paradox revisited. Proceedings Of The National Academy Of Sciences, 107(52), 22463-22468. Fromm, E. (1994). Sevginin ve şiddetin kaynağı. (Y. Salman, N. İçten, Çev.) İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gülcan, A. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gray, R. S., Chamratrithirong, A., Pattaravanich, U., & Prasartkul, P. (2011). Happiness among adolescents students in Thailand: Family and non-family factors. Social Indicators Research, 110(2), 703–719. doi:10.1007/s11205-011-9954-y
  • İlhan, T. (2009). Üniversite öğrencilerinin benlik uyumu modeli: Yaşam amaçları, temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalafat, S. (1996). Depresyon ve mutlulukta otomatik düşüncenin rolü. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kamp Dush, C.M., Taylor, M.G.,& Kroeger, R.A.(2008). Marital happiness and psychological well-being across the life course. Family Relations,57,211–226
  • Kara, M.M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabulut, E. (2014). Psikolojik danışman adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N.(2018). Bilimsel algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurnaz, M. (2015). İlk yetişkinlerde dini yönelim-mutluluk ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kuru, E. (2017). Genç yetişkinlikte obsesif inançların mutluluk üzerindeki etkisinin demografik verilerle incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of general psychology, 9(2), 111- 131.
  • Mahon, N. E. ,Yarcheski, A., Yarcheski, T.J.(2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Sage Journals,14(2). https://doi.org/10.1177%2F1054773804271936
  • Mahadea, D., Ramroop S.(2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences,18(2).
  • Passer,M. (2013). The relation between happiness and number of siblings. University of Washington, Washington.
  • Seligman, M. E. P. and Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: an introduction. American Psychologist, 55, 5-14.
  • Simmons, B.L.(2014). Organizational characteristics of happy organizations. Work and Wellbeing: Wellbeing: A Complete Reference Guide, Volume III.
  • Sumngern, C., Azeredo, Z., Subgranon, R., Sungvorawongphana, N., & Matos, E. (2010). Happiness among the elderly in communities: A study in senior clubs of Chonburi Province, Thailand. Japan Journal of Nursing Science, 7(1), 47–54.doi:10.1111/j.1742-7924.2010.00139.x
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilileri Enstitüsü, Tokat.
  • TDK, (http://www.tdk.gov.tr). Erişim Tarihi:10.12.2018
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Tingaz, E. O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zeka ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 745-756.
  • Uppal, S. (2006). Impact of the timing, type and severity of disability on the subjective well-being of individuals with disabilities. Social Science & Medicine, 63(2), 525–539.doi:10.1016/j.socscimed.2006.01.016
  • Yalçın, R.Ü. (2016). Üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldız, L. (2018). Çalışan ve çalışmayan evli kadınların mutluluk düzeyleri ile evlilik ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Waite, L.J, Luo, Y, Lewin, A.C.(2009). Marital happiness and marital stability: Consequences forpsychological well-being. Social Science Research, 38, 201–212
  • Williams, D. G. (1988). Gender, marriage and psychological well-being. Journal of Family Studies, 9, 452-468.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Zeliha Traş 0000-0003-2670-0868

Kemal Öztemel This is me

Merve Koçak This is me

Publication Date June 14, 2019
Submission Date April 1, 2019
Acceptance Date June 8, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Traş, Z., Öztemel, K., & Koçak, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Mutluluk Düzeylerinin Bazı Öznel Niteliklerine Göre İncelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 47-56.