Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF HAPPINESS LEVELS OF TEACHER CANDIDATES ACCORDING TO THE SUBJECT QUALIFICATIONS

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 47 - 56, 14.06.2019

Öz

In this study, it was aimed to examine the happiness levels of prospective teachers according to various variables. The research model is a descriptive survey model. The study was applied to 439 university students studying in various departments of a state university in Central Anatolia during the 2018-2019 academic year. 338 (77%) of the participants were female and 101 (23%) were male. “Oxford Happiness Scale” was used to collect the research data.  T-test and one-way ANOVA were used for data analysis. Results: At the end of t test; happiness scale scores; gender does not differ significantly according to the variable. According to the results of one-way analysis of variance, no significant difference was found between the Oxford Happiness Scale scores and the number of siblings; There is a significant difference between family income level and perceived parental attitude variables. The findings were discussed in the light of the literature.

Kaynakça

  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksoy, A. B., Aytar, A.G. ve Kaytez, N. (2017) Üniversite öğrencilerinin mutluluk ve alçakgönüllülük düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3), 1119-1132.
  • Aydemir, E. R. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Burger, M.B. (2006). Kişilik .(Çev.İ.D.Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Burt, R. (1987). A note on strangers, friends and happiness. Social Network, 9, 311-331.
  • Bülbül, S. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısın analizi/Analysis of the relationship structure between socio-demographic features and happiness sensation. Ege Akademik Bakis, 11, 113.Can, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, peer relations, and celf-confidence as predictors of happiness and loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Csikszentmihaly, M. (2005). Mutluluk Bilimi: Akış (Çev. S.K.Akbaş).Ankara: HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1991).
  • Çirkin, Z. (2015). Gelir ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, R. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,7(13), 349-378.
  • Demirci, İ. (2017). Huzurlu ve mutlu yaşamın değerler ve karakter güçleri bağlamında karma bir araştırmayla incelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dıener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-75.Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125, 276 –302.
  • Diener, E. , Suh, E. , Oishi, S. (1997).Recent findings on subjective well- being. Indian Journal of Clinical Psychology, 24(1), 25- 41.
  • Dilmaç B. ve Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 171-187.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 266-280.
  • Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56-64.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Kişilerarası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-601.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304.
  • Duman, S.(2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Easterlin, R., McVey, L., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. (2010). The happiness-income paradox revisited. Proceedings Of The National Academy Of Sciences, 107(52), 22463-22468. Fromm, E. (1994). Sevginin ve şiddetin kaynağı. (Y. Salman, N. İçten, Çev.) İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gülcan, A. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gray, R. S., Chamratrithirong, A., Pattaravanich, U., & Prasartkul, P. (2011). Happiness among adolescents students in Thailand: Family and non-family factors. Social Indicators Research, 110(2), 703–719. doi:10.1007/s11205-011-9954-y
  • İlhan, T. (2009). Üniversite öğrencilerinin benlik uyumu modeli: Yaşam amaçları, temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalafat, S. (1996). Depresyon ve mutlulukta otomatik düşüncenin rolü. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kamp Dush, C.M., Taylor, M.G.,& Kroeger, R.A.(2008). Marital happiness and psychological well-being across the life course. Family Relations,57,211–226
  • Kara, M.M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabulut, E. (2014). Psikolojik danışman adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N.(2018). Bilimsel algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurnaz, M. (2015). İlk yetişkinlerde dini yönelim-mutluluk ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kuru, E. (2017). Genç yetişkinlikte obsesif inançların mutluluk üzerindeki etkisinin demografik verilerle incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of general psychology, 9(2), 111- 131.
  • Mahon, N. E. ,Yarcheski, A., Yarcheski, T.J.(2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Sage Journals,14(2). https://doi.org/10.1177%2F1054773804271936
  • Mahadea, D., Ramroop S.(2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences,18(2).
  • Passer,M. (2013). The relation between happiness and number of siblings. University of Washington, Washington.
  • Seligman, M. E. P. and Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: an introduction. American Psychologist, 55, 5-14.
  • Simmons, B.L.(2014). Organizational characteristics of happy organizations. Work and Wellbeing: Wellbeing: A Complete Reference Guide, Volume III.
  • Sumngern, C., Azeredo, Z., Subgranon, R., Sungvorawongphana, N., & Matos, E. (2010). Happiness among the elderly in communities: A study in senior clubs of Chonburi Province, Thailand. Japan Journal of Nursing Science, 7(1), 47–54.doi:10.1111/j.1742-7924.2010.00139.x
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilileri Enstitüsü, Tokat.
  • TDK, (http://www.tdk.gov.tr). Erişim Tarihi:10.12.2018
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Tingaz, E. O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zeka ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 745-756.
  • Uppal, S. (2006). Impact of the timing, type and severity of disability on the subjective well-being of individuals with disabilities. Social Science & Medicine, 63(2), 525–539.doi:10.1016/j.socscimed.2006.01.016
  • Yalçın, R.Ü. (2016). Üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldız, L. (2018). Çalışan ve çalışmayan evli kadınların mutluluk düzeyleri ile evlilik ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Waite, L.J, Luo, Y, Lewin, A.C.(2009). Marital happiness and marital stability: Consequences forpsychological well-being. Social Science Research, 38, 201–212
  • Williams, D. G. (1988). Gender, marriage and psychological well-being. Journal of Family Studies, 9, 452-468.

Öğretmen Adaylarının Mutluluk Düzeylerinin Bazı Öznel Niteliklerine Göre İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 47 - 56, 14.06.2019

Öz

Bu çalışmada öğretmen adaylarının mutluluk düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır.  Araştırma modeli, betimsel tarama modelidir.   Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde İç Anadolu’da bir devlet üniversitesinde çeşitli bölümlerde okuyan 439 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Katılımcıların 338 (%77)’i kız, 101 (%23)’i erkektir.  Araştırma verilerinin toplanmasında “Oxford Mutluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulgular: t testi sonucunda; mutluluk ölçeği puanları; cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Tek yönlü varyans analizi sonucuna göre ise, Oxford Mutluluk Ölçeği puanları ile kardeş sayısı arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmazken; ailenin gelir düzeyi, algılanan anne-baba tutum değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık bulunmaktadır. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmıştır. 

Kaynakça

  • Akbaba, T. P. (2018). Üniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Aksoy, A. B., Aytar, A.G. ve Kaytez, N. (2017) Üniversite öğrencilerinin mutluluk ve alçakgönüllülük düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3), 1119-1132.
  • Aydemir, E. R. (2008). Dindarlık ve mutluluk ilişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Burger, M.B. (2006). Kişilik .(Çev.İ.D.Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Burt, R. (1987). A note on strangers, friends and happiness. Social Network, 9, 311-331.
  • Bülbül, S. ve Giray, S. (2011). Sosyodemografik özellikler ile mutluluk algısı arasındaki ilişki yapısın analizi/Analysis of the relationship structure between socio-demographic features and happiness sensation. Ege Akademik Bakis, 11, 113.Can, M. (2018). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, psikolojik sağlamlık ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Cheng, H. ve Furnham, A. (2002). Personality, peer relations, and celf-confidence as predictors of happiness and loneliness. Journal of Adolescence, 25(3), 327-339.
  • Csikszentmihaly, M. (2005). Mutluluk Bilimi: Akış (Çev. S.K.Akbaş).Ankara: HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 1991).
  • Çirkin, Z. (2015). Gelir ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çolak, E. (2018). Sosyal fayda projelerinde gönüllü çalışan üniversite öğrencilerinde mutluluk ve psikolojik yardım aramaya gönüllülük düzeylerinin değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, R. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Demir, R. ve Murat, M. (2017). Öğretmen adaylarının mutluluk, iyimserlik, yaşam anlamı ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi,7(13), 349-378.
  • Demirci, İ. (2017). Huzurlu ve mutlu yaşamın değerler ve karakter güçleri bağlamında karma bir araştırmayla incelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dıener, E. (1984). Subjective well-being. Psychological Bulletin, 95, 542-75.Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125, 276 –302.
  • Diener, E. , Suh, E. , Oishi, S. (1997).Recent findings on subjective well- being. Indian Journal of Clinical Psychology, 24(1), 25- 41.
  • Dilmaç B. ve Bozgeyikli, H. (2009). Öğretmen adaylarının öznel iyi olma ve karar verme stillerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 171-187.
  • Döş, İ. (2013). Mutlu okul. Eğitim ve Bilim, 38 (170), 266-280.
  • Doğan, T. (2012). Beş faktör kişilik özellikleri ve öznel iyi oluş. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 56-64.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Kişilerarası ilişki tarzları ve öznel iyi oluş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (3), 585-601.
  • Doğan, T. ve Sapmaz, F. (2012). Oxford Mutluluk Ölçeği Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin üniversite öğrencilerinde incelenmesi. Düşünen Adam Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Dergisi, 25, 297-304.
  • Duman, S.(2014). Öğretmen adaylarında özgünlük ve öz duyarlığın mutluluk ile ilişkisinin incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Easterlin, R., McVey, L., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. (2010). The happiness-income paradox revisited. Proceedings Of The National Academy Of Sciences, 107(52), 22463-22468. Fromm, E. (1994). Sevginin ve şiddetin kaynağı. (Y. Salman, N. İçten, Çev.) İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gülcan, A. (2014). Genç yetişkinlerde iyimserliğin mutluluk ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Fatih Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Gray, R. S., Chamratrithirong, A., Pattaravanich, U., & Prasartkul, P. (2011). Happiness among adolescents students in Thailand: Family and non-family factors. Social Indicators Research, 110(2), 703–719. doi:10.1007/s11205-011-9954-y
  • İlhan, T. (2009). Üniversite öğrencilerinin benlik uyumu modeli: Yaşam amaçları, temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kalafat, S. (1996). Depresyon ve mutlulukta otomatik düşüncenin rolü. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Kamp Dush, C.M., Taylor, M.G.,& Kroeger, R.A.(2008). Marital happiness and psychological well-being across the life course. Family Relations,57,211–226
  • Kara, M.M. (2010). İş tatmini ile mutluluk ve başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karabulut, E. (2014). Psikolojik danışman adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişki. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karasar, N.(2018). Bilimsel algı çerçevesi ile bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kurnaz, M. (2015). İlk yetişkinlerde dini yönelim-mutluluk ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Kuru, E. (2017). Genç yetişkinlikte obsesif inançların mutluluk üzerindeki etkisinin demografik verilerle incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Lyubomirsky, S., Sheldon, K. M. ve Schkade, D. (2005). Pursuing happiness: The architecture of sustainable change. Review of general psychology, 9(2), 111- 131.
  • Mahon, N. E. ,Yarcheski, A., Yarcheski, T.J.(2005). Happiness as related to gender and health in early adolescents. Sage Journals,14(2). https://doi.org/10.1177%2F1054773804271936
  • Mahadea, D., Ramroop S.(2015). Influences on happiness and subjective well-being of entrepreneurs and labour: KwaZulu-Natal case study. South African Journal of Economic and Management Sciences,18(2).
  • Passer,M. (2013). The relation between happiness and number of siblings. University of Washington, Washington.
  • Seligman, M. E. P. and Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: an introduction. American Psychologist, 55, 5-14.
  • Simmons, B.L.(2014). Organizational characteristics of happy organizations. Work and Wellbeing: Wellbeing: A Complete Reference Guide, Volume III.
  • Sumngern, C., Azeredo, Z., Subgranon, R., Sungvorawongphana, N., & Matos, E. (2010). Happiness among the elderly in communities: A study in senior clubs of Chonburi Province, Thailand. Japan Journal of Nursing Science, 7(1), 47–54.doi:10.1111/j.1742-7924.2010.00139.x
  • Süler, M. (2016). Akıllı telefon bağımlılığının mutluluk düzeyine etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Sönmez, M. (2016). İletişim ve mutluluk ilişkisi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şahin, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilileri Enstitüsü, Tokat.
  • TDK, (http://www.tdk.gov.tr). Erişim Tarihi:10.12.2018
  • Toprak, H. (2014). Ergenlerde mutluluk ve yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik sağlamlık ve psikolojik ihtiyaç doyumu. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Tingaz, E. O. ve Hazar, M. (2014). Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile bazı öğretmen adaylarının duygusal zeka ve mutluluklarının karşılaştırılması. International Journal of Science Culture and Sport, 1, 745-756.
  • Uppal, S. (2006). Impact of the timing, type and severity of disability on the subjective well-being of individuals with disabilities. Social Science & Medicine, 63(2), 525–539.doi:10.1016/j.socscimed.2006.01.016
  • Yalçın, R.Ü. (2016). Üniversite öğrencilerinin saldırganlık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Yıldız, L. (2018). Çalışan ve çalışmayan evli kadınların mutluluk düzeyleri ile evlilik ve yaşam doyumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Waite, L.J, Luo, Y, Lewin, A.C.(2009). Marital happiness and marital stability: Consequences forpsychological well-being. Social Science Research, 38, 201–212
  • Williams, D. G. (1988). Gender, marriage and psychological well-being. Journal of Family Studies, 9, 452-468.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Traş 0000-0003-2670-0868

Kemal Öztemel Bu kişi benim

Merve Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2019
Kabul Tarihi 8 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Traş, Z., Öztemel, K., & Koçak, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Mutluluk Düzeylerinin Bazı Öznel Niteliklerine Göre İncelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 47-56.