COVID-19 pandemisi nedeniyle ülkemizde acil uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu doğrultuda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri de çevrimiçi ortamlara taşınmıştır. Rehberlik hizmetleri, öğrencilerin kişisel, mesleki ve psikolojik gelişimi açısından önemli bir yere sahiptir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı uzaktan eğitimde lise son sınıf öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma servisi deneyimlerinin açığa çıkarılmasıdır. Araştırma sonucunda elde edilecek bulgular ışığında, uzaktan eğitimde rehberlik hizmetlerinin eksik ve güçlü yönlerinin ortaya çıkarılması ve bu yönde önerilerin sunulması hedeflenmiştir. TÜBİTAK 2209-A programı kapsamında yürütülen bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Adana ili Seyhan ve Saimbeyli ilçelerinden, araştırmacılar tarafından belirlenmiş ölçütlere göre seçilen 10 kişiden oluşmaktadır. Katılımcılar belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır. Elde edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre uzaktan eğitim döneminde rehberlik hizmetlerinden faydalanan öğrencilerin sorunlar yaşadığı ve bu sistemden memnun olmadıkları görülmüştür. Öğrenciler genellikle internet sorunu, dersin sorumlusuna ulaşamama, zamanın kısıtlı olması gibi sorunlar yaşamıştır. Araştırmanın sonucu doğrultusunda ortaya çıkan bulguların uzaktan eğitim sisteminde nelerin düzeltilmesi gerektiği gibi birçok konuya ışık tutacağı ve gelecek araştırmalar için öncü nitelikte olacağı düşünülmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak çevrimiçi ortamlarda sunulan rehberlik hizmetlerinin öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi önerilmektedir. Böylece rehberlik hizmetlerinin gelişime açık yönleri ile zorlukları ortaya çıkarılmış olacaktır.
TÜBİTAK
1919B012100303
Due to the COVID-19 pandemic, emergency distance education has been started in our country. Accordingly, guidance and psychological counseling services have also been moved to online environments. Guidance services have an important place in terms of the personal, professional, and psychological development of students. Therefore, the aim of this research is to reveal the guidance and psychological counseling service experiences of senior high school students in distance education. In the light of the findings to be obtained as a result of the research, it is aimed to reveal the deficiencies and strengths of guidance services in distance education and to present suggestions in this direction. In this research carried out within the scope of the TÜBİTAK 2209-A program, a phenomenology pattern, one of the qualitative research methods, was used. The study group of the research was from Adana province Seyhan and Saimbeyli districts. consists of 10 people selected according to the criteria determined by the researchers. While determining the participants, the criterion sampling method, one of the purposive sampling methods, was used. The semi-structured interview form was prepared by the researchers. Content analysis was applied to the obtained data. According to the results of the research, it was seen that the students who benefited from the guidance services during the distance education period experienced problems and were not satisfied with this system. The students generally experienced problems such as internet problems, not being able to reach the person responsible for the course, and limited time. It is thought that it will shed light on and be a pioneer for future research. Based on the findings obtained from the research, it is recommended to evaluate the guidance services offered in online environments in terms of student opinions. Thus, the developmental aspects and difficulties of guidance services will be revealed.
1919B012100303
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 1919B012100303 |
Early Pub Date | June 28, 2022 |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | May 17, 2022 |
Acceptance Date | June 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.