Research Article
BibTex RIS Cite

The Levels of Physical Education and Sports Teachers' Use of Alternative Assessment and Evaluation Methods and Tools and the Problems Encountered During the Implementation

Year 2025, Volume: 7 Issue: 1, 179 - 210, 30.06.2025

Abstract

The aim of the study is to determine the level of physical education and sport teachers' use of alternative assessment and evaluation methods and tools and the problems they face. In study, mixed method has been used by collecting quantitative and qualitative data. The research population of the quantitative part consisted of 937 (263 female, 674 male) physical education and sports teachers working in secondary and high schools in Gaziantep province in 2023-2024 academic year. The sample consisted of 554 (212 female, 342 male) physical education and sports teachers selected from population by convenience sampling method. The sample of the qualitative part consisted of 20 (7 female, 13 male) physical education and sports teachers working in secondary and high schools in Gaziantep province in 2023-2024 academic year. In study, "Personal Information Form" and "Questionnaire on Physical Education and Sports Teachers' Levels of Using Alternative Measurement and Evaluation Methods and Tools" have been used for quantitative data, and "Personal Information Form" and "Interview Form" were used for qualitative data. T test, one-way analysis of variance (Anova) test, Tukey post hoc test and Tamhane's post hoc tests have been implemented in the analysis of quantitative data. Content analysis method has been used to analyse qualitative data. As a result of the research, it was seen that there was no significant difference in the level of physical education and sports teachers' use of alternative assessment and evaluation methods in terms of gender, class size and school level, while there was a significant difference according to the variables of length of service and seminar, in-service training, participation in the meeting. In the in-depth interviews, it was concluded that they mostly used traditional assessment and evaluation methods instead of alternative assessment and evaluation methods due to lack of training and seminars, crowded classes, insufficient class hours, insufficient resources and infrastructure, and insufficient physical areas.

References

  • Akarçay Ulutaş, D., & Ustabaşı Gündüz, D. (2018). Karma araştırma yöntemine giriş. Ş. Aslan (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (s. 439-452). Eğitim Yayınevi.
  • Akdoğan, S. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programı hakkında görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aktürk, A. O., & Çalışkan, G. (2024). Öğretmen adaylarının teknoloji hakkındaki metaforları. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 265-291. https://doi.org/10.51119/ereegf.2024.82
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T., & Çamlıyer, H. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretiminde alternatif ölçme ve değerlendirme üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 37-62. https://doi.org/10.19126/suje.398201
  • Balcı, E., & Tekkaya, C. (2000). Ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 42-50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88000
  • Bastanfar, A. (2012). Alternatives in assessment. Bastanfar, A. (2012). Alternatives in assessment. Islamic Azad University, Khoy, Iran.
  • Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & William, D., (2004). Working inside the black box: assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kapan, 86(1), 8-21. https://doi.org/10.1177/003172170408600105
  • Bulca, Y., Saraç, L., ve Yapar, A. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme değerlendirme (s. 93-104). Spor Yayınevi.
  • Bushell, G. (2006). Moderation of peer assessment in group projects. Assessment and Evaluation in Higher Education, 31(1), 91-108. https://doi.org/10.1080/02602930500262395
  • Can, M. F. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerine ilişkin algıları (Muğla ili örneği). [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cengiz, C., & Semiz, K. (2010). Aktiviteye özgü standardize beceri testleri. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme değerlendirme (s. 33- 42). Spor Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Eds.), Siyasal Kitabevi.
  • Çoruhlu, A. G. T. Ş., Nas, A. G. S. E., & Çepni, P. D. S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/146298
  • Denscombe, M. (2014). The good research guide: for small-scale social research projects. Open University Press.
  • Dochy, F. (2001). A new assessment era: different needs, new challenges. Research Dialogue in Learning and Instruction, 10(1), 11-20. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(00)00022-0
  • Ergüney, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlikleri. [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Erturan, A. G., Kangalgil, M., & İnce, M. L. (2010). Ölçme ve değerlendirmede sınıf yönetimi. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme ve değerlendirme (s. 25-31). Spor Yayınevi.
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları. [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Sage Publications.
  • Karakuş, S. (2020). Tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılma sıklığına ve işlevlerine yönelik görüşleri. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 62-79. https://dergipark.org.tr/en/pub/neueefd/issue/52094/638553
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 457-488. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256256
  • Kepek, T., & İzci, K. (2021). Alternatif değerlendirme yöntemlerinin akademik başarıya etkisinin ve bu yöntemlerle ilgili öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 34-50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1476011
  • Kellaghan, T., & Madaus, G. F. (1991). National testing: lessons for America from Europe. Educational Leadership, 49(3), 87-93.
  • Kılıç, M. Y. (2020). Öğretmenlerin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanımına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(2), 483-508. https://doi.org/10.35452/caless.2020.26
  • Mercan, U. (2020). Aksaray'da görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarını kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (R. Holland, Ed.). Sage Publications.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2020). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage Publications.
  • Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933. https://doi.org/10.17051/io.2015.22900
  • Özgül, F., & Kangalgil, M. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçları ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 60-71. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000355
  • Özkoparan, O. (2016). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özkoparan, O., & İnan, M. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Journal of Physical Education and Sports Studies, 10(1), 23-38. https://doi.org/10.30655/besad.2018.0
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev. Eds.). Pegem A Yayıncılık.
  • Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist, M. M., & Smith, N. L. (1998). Helping learn mathematics. Allyn & Bacon.
  • Sağlam, A., Avcı, N., & İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 115-128. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787158
  • Sevilmiş, A., & Yıldız, Ö. (2021). An approach for being able to use the options of calculating inter-coder reliability manually and through software in qualitative research of education and training in sports. International Journal of Progressive Education, 17(2), 369-384. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1293242.pdf
  • Shepard, L.A. (2000). The role of assessment in a learning culture. Educational Researcher, 29(7), 4-14. https://nepc.colorado.edu/sites/default/files/TheRoleofAssessmentinaLearningCulture.pdf
  • Sırmacı, N., & Konyalıoğlu, A. C. (2021). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretim sürecine yönelik öz-yeterlik inançları. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 144-155. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/841645
  • Şirin, E. F., Yıldız, Ö., Mülazımoğlu, O., & Erdoğdu, M. (2008). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan yeni ilköğretim beden eğitimi dersi programına yönelik öğretmen görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 132-146.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5). Pearson.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayıncılık.
  • Thorndike, M. R. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education. Prentice Hall.
  • Topkaya, Y., & Yılar, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 593-610. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/225274
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Nüve Matbaası.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Yaman, S., Bal İncebacak, B., & Sarışan Tungaç, A. (2022). Öğretmen niteliklerinin belirlenmesinde paydaşların görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 376-397. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2669252
  • Yaykın, N. (2015). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., & Yıldız, Ö. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma düzeyleri. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 60-73. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/678777
  • Yılmaz, G., & Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 103-111. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000099

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntem ve Araçlarını Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Problemler

Year 2025, Volume: 7 Issue: 1, 179 - 210, 30.06.2025

Abstract

Araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarını kullanma düzeyleri ve karşılaştıkları problemleri saptamaktır. Çalışmada nicel ve nitel veri toplanarak karma yöntem kullanılmıştır. Nicel bölümün araştırma evrenini 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılında Gaziantep ilinde ortaokul ve liselerde çalışan 937 (263 Kadın, 674 Erkek) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Örneklemini, evrenden kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 554 (212 Kadın, 342 Erkek) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Nitel bölümün örneklemini 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılında Gaziantep ilinde ortaokul ve liselerde görev yapan 20 (7 Kadın, 13 Erkek) beden eğitimi ve spor öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nicel veriler için “Kişisel Bilgi Formu” ve “Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntem ve Araçlarını Kullanma Düzeyleri Anketi”, nitel veriler için “Kişisel Bilgi Formu” ve “Görüşme Formu” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) testi, Tukey post hoc testi ve Tamhane’s post hoc testleri uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda: beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma düzeylerinde cinsiyet, sınıf mevcudu ve okul kademesi açısından anlamlı farklılık olmadığı, hizmet süresi ve seminer, hizmet içi eğitim, toplantıya katılma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık olduğu görülürken, derinlemesine yapılan görüşmelerde eğitim ve seminer eksikliği, kalabalık sınıflar, ders saatlerinin yetersizliği, kaynak ve alt yapı yetersizliği, fiziki alanların yetersizliği nedenleri ile alternatif ölçme değerlendirme yöntemleri yerine daha çok geleneksel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Ethical Statement

Araştırma, Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu Başkanlığı'nın 10.02.2023 tarih ve 2023/61 karar nosu ile alınan etik kurul onayı doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.

References

  • Akarçay Ulutaş, D., & Ustabaşı Gündüz, D. (2018). Karma araştırma yöntemine giriş. Ş. Aslan (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (s. 439-452). Eğitim Yayınevi.
  • Akdoğan, S. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin ilköğretim beden eğitimi dersi yeni öğretim programı hakkında görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Aktürk, A. O., & Çalışkan, G. (2024). Öğretmen adaylarının teknoloji hakkındaki metaforları. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 265-291. https://doi.org/10.51119/ereegf.2024.82
  • Asma, M., Çamlıyer, H., Soytürk, M., Balcı, T., & Çamlıyer, H. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretiminde alternatif ölçme ve değerlendirme üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 8(3), 37-62. https://doi.org/10.19126/suje.398201
  • Balcı, E., & Tekkaya, C. (2000). Ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 42-50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/88000
  • Bastanfar, A. (2012). Alternatives in assessment. Bastanfar, A. (2012). Alternatives in assessment. Islamic Azad University, Khoy, Iran.
  • Black, P., Harrison, C., Lee, C., Marshall, B., & William, D., (2004). Working inside the black box: assessment for learning in the classroom. Phi Delta Kapan, 86(1), 8-21. https://doi.org/10.1177/003172170408600105
  • Bulca, Y., Saraç, L., ve Yapar, A. (2010). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme değerlendirme (s. 93-104). Spor Yayınevi.
  • Bushell, G. (2006). Moderation of peer assessment in group projects. Assessment and Evaluation in Higher Education, 31(1), 91-108. https://doi.org/10.1080/02602930500262395
  • Can, M. F. (2014). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterliliklerine ilişkin algıları (Muğla ili örneği). [Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Cengiz, C., & Semiz, K. (2010). Aktiviteye özgü standardize beceri testleri. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme değerlendirme (s. 33- 42). Spor Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. M. Bütün ve S. B. Demir (Çev. Eds.), Siyasal Kitabevi.
  • Çoruhlu, A. G. T. Ş., Nas, A. G. S. E., & Çepni, P. D. S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/146298
  • Denscombe, M. (2014). The good research guide: for small-scale social research projects. Open University Press.
  • Dochy, F. (2001). A new assessment era: different needs, new challenges. Research Dialogue in Learning and Instruction, 10(1), 11-20. https://doi.org/10.1016/S0959-4752(00)00022-0
  • Ergüney, M. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının genel ve alternatif ölçme değerlendirme yeterlikleri. [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Erturan, A. G., Kangalgil, M., & İnce, M. L. (2010). Ölçme ve değerlendirmede sınıf yönetimi. G. Demirhan, M. L. İnce, Y. Bulca, C. Koca ve S. Kirazcı (Eds.), Ölçme ve değerlendirme (s. 25-31). Spor Yayınevi.
  • Genç, N. (2008). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik algıları. [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Sage Publications.
  • Karakuş, S. (2020). Tarih öğretmenlerinin alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılma sıklığına ve işlevlerine yönelik görüşleri. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 62-79. https://dergipark.org.tr/en/pub/neueefd/issue/52094/638553
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 457-488. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256256
  • Kepek, T., & İzci, K. (2021). Alternatif değerlendirme yöntemlerinin akademik başarıya etkisinin ve bu yöntemlerle ilgili öğrenci görüşlerinin incelenmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 34-50. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1476011
  • Kellaghan, T., & Madaus, G. F. (1991). National testing: lessons for America from Europe. Educational Leadership, 49(3), 87-93.
  • Kılıç, M. Y. (2020). Öğretmenlerin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanımına yönelik yeterlik algılarının incelenmesi. International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences, 2(2), 483-508. https://doi.org/10.35452/caless.2020.26
  • Mercan, U. (2020). Aksaray'da görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme yöntem ve araçlarını kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. [Yüksek lisans tezi, Aksaray Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev. Ed.). Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (R. Holland, Ed.). Sage Publications.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2020). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage Publications.
  • Özenç, M., & Çakır, M. (2015). Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 914-933. https://doi.org/10.17051/io.2015.22900
  • Özgül, F., & Kangalgil, M. (2018). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme araçları ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(2), 60-71. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000355
  • Özkoparan, O. (2016). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Özkoparan, O., & İnan, M. (2018). Beden eğitimi ve spor derslerinde alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Journal of Physical Education and Sports Studies, 10(1), 23-38. https://doi.org/10.30655/besad.2018.0
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev. Eds.). Pegem A Yayıncılık.
  • Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist, M. M., & Smith, N. L. (1998). Helping learn mathematics. Allyn & Bacon.
  • Sağlam, A., Avcı, N., & İyibil, Ü. (2008). Fizik öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerini algılama düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 115-128. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787158
  • Sevilmiş, A., & Yıldız, Ö. (2021). An approach for being able to use the options of calculating inter-coder reliability manually and through software in qualitative research of education and training in sports. International Journal of Progressive Education, 17(2), 369-384. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1293242.pdf
  • Shepard, L.A. (2000). The role of assessment in a learning culture. Educational Researcher, 29(7), 4-14. https://nepc.colorado.edu/sites/default/files/TheRoleofAssessmentinaLearningCulture.pdf
  • Sırmacı, N., & Konyalıoğlu, A. C. (2021). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretim sürecine yönelik öz-yeterlik inançları. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 144-155. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/841645
  • Şirin, E. F., Yıldız, Ö., Mülazımoğlu, O., & Erdoğdu, M. (2008). 2006-2007 öğretim yılında uygulamaya başlanan yeni ilköğretim beden eğitimi dersi programına yönelik öğretmen görüşleri. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 132-146.
  • Tabachnick, B. G., Fidell, L. S., & Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5). Pearson.
  • Tavşancıl, E., & Aslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. Epsilon Yayıncılık.
  • Thorndike, M. R. (1997). Measurement and evaluation in psychology and education. Prentice Hall.
  • Topkaya, Y., & Yılar, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 593-610. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/225274
  • Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Nüve Matbaası.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2014). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Yaman, S., Bal İncebacak, B., & Sarışan Tungaç, A. (2022). Öğretmen niteliklerinin belirlenmesinde paydaşların görüşleri. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 376-397. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2669252
  • Yaykın, N. (2015). Beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarının incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, M., & Yıldız, Ö. (2019). Beden eğitimi öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanma düzeyleri. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 60-73. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/678777
  • Yılmaz, G., & Gündüz, N. (2008). Ankara merkez ilköğretim okullarında görevli beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanışına ilişkin görüşleri. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3), 103-111. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000099
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Development of Physical Education and Education Programs
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Göğebakan This is me 0000-0002-0089-4986

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Early Pub Date June 26, 2025
Publication Date June 30, 2025
Submission Date February 14, 2025
Acceptance Date June 3, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Göğebakan, A., & Yıldız, M. (2025). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntem ve Araçlarını Kullanma Düzeyleri ve Karşılaştıkları Problemler. Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 179-210.