Abstract
Amaç: Bu çalışmada Covid-19 pandemi sürecinde Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü öğrencilerin uzaktan eğitim konusundaki tutumlarının araştırılmasını amaçlamıştır.
Yöntem: Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünde öğrenim gören 265 (216 kız %81,50, 49 erkek %18,49) öğrenci çalışmaya dâhil edilmiştir. 21 maddeden oluşan “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak oluşturulan anket formu ile veriler elde edilmiştir. Sınıflarına göre farklılık gösterip göstermediği Ki-kare testi ile analiz edildi. Alt problemlerin analizi amacıyla yüzde, frekans, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. p<0,05 değeri anlamlı olarak kabul edildi.
Bulgular: Öğrencilerin %61,5’i bilgisayar, %3,0’ü tablet, %35,5’i ise telefon kullanarak eğitime erişim sağlarken; kız öğrencilerinde bilgisayar, erkek öğrencilerinde ise telefon tercihi daha fazla olmuştur. 4. Sınıf öğrencilerinde uzaktan eğitime çevrimiçi olarak katılım durumunda diğer sınıflara göre anlamlı fark bulunmuştur (p<0,05). Cinsiyete ve sınıflara göre uzaktan eğitime karşı tutumda anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0,05) tüm öğrencilerde dezavantaj yönünde bir tutum belirlenmiştir. Öğrencilerin %87,5’i uygulamalı dersler için, % 78,5’i ise teorik dersler için uzaktan eğitimin verimliliğini düşük bulmuştur. Öğrencilerin %90,3’ünün örgün, %9,7’si ise uzaktan eğitimi tercih etmiştir. Zorunlu mesleki yaz stajı uygulaması için öğrencilerin %44,1’i ailesi ile bulunduğu şehirde, % 38,6’sı okulun ilgili olduğu hastanede, geri kalan %17,3’ü ise kesinlikle hiçbir koşulda staj yapmak istemediklerini bildirmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Tüm bu sonuçlara göre öğrenci düzeyinde uzaktan fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü lisans eğitiminin olumlu ve olumsuz yönleri olabildiğince açıkça ortaya konulmaya çalışılmıştır. Özellikle mevcut çözümün uygulamalı dersler için geliştirilmesinin ya da alternatif yöntemlerin bulunmasının önemli olduğu düşünülmektedir.