Bu çalışmada tüm dünyayı etkisi altına alan covid19 salgınının eğitime ve eğitimin önemli bir parçasını oluşturan müzik eğitiminin çalgı eğitimi boyutuna olan yansıması incelenmiştir. Mesleki müzik eğitimin en önemli kolu olan çalgı eğitimi öğrenci öğretmen etkileşiminin yoğun olduğu bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerin ön planda olduğu bir eğitimdir.
Araştırmanın temel amacı keman eğitimi öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Elde edilen veriler uzaktan eğitim sürecinde yürütülen keman eğitimi derslerinin verimliliği, olumlu ve olumsuz yönleri ile bu sürecin performansa ve psikolojik etkileri öğrencilerin bakış açılarından değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıyla görüşme stratejilerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme türü kullanılmıştır. Çalışmada araştırma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Neşet Ertaş Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümünde öğrenim gören toplam 16 keman öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere 5 tane açık uçlu soru yöneltilerek cevaplar yazılı olarak istenmiştir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin keman eğitimi derslerini yüz yüze yapmayı tercih ettikleri, teorik derslerin ise senkron olarak işlenebileceği yönünde görüş belirtmişlerdir. Araştırmada elde edilen sonuçlara dayanılarak teknik alt yapısı güçlendirilmiş öğrenme platformlarının geliştirilmesi yönünde öneriler getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |