Özet
Mal ve hizmet üretirken pozitif çevresel çıktılar elde eden faaliyetlerden oluşan eko-girişimcilik kavramı birey, toplum ve dolayısıyla piyasalara yön veren yeni bir itici güç olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı piyasalara yön veren bu yeni kavramı teorik olarak çeşitli yönleriyle ortaya koymak ve literatürü zenginleştirmektir. Eko-girişimcilikle ilgili teorik altyapı ardından gelecek ampirik araştırmalar için önem arz etmektedir. Yapılan literatür araştırmasında eko-girişimcilik kavramının pazar fırsatlarını yakalama, sürdürülebilirlik sağlama ve işletmenin sosyal sorumluluğu çerçevesinde çıkar gruplarıyla iyi ilişkiler geliştirme konularında yardımcı olduğu görülmektedir. Eko-girişimcilik kavramı yalnızca çevresel meselelerle ilgilenen girişimlerle değil çevresel sürdürülebilirlik, ekonomik uygulanabilirlik ve sosyal amaçlar arasında denge kurabilen girişimcilik faaliyetleriyle ilgili bir kavramdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Business Administration |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |