Bu araştırmada COVID 19 sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitim deneyimlerinin ortaya konması amaçlanmıştır; araştırma nitel araştırma yöntemi kullanılarak yürütülmüştür ve olgubilim desenindedir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 öğretim yılında Diyarbakır’da görev yapmakta olan 15 resmi ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış̧ görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmenler uzaktan eğitimin avantajlarına ilişkin öğretmen, öğrenci, sistem kategorilerinde; uzaktan eğitimde yaşanan sorunları öğrenci, sistem ve öğretmen kategorilerinde; uzaktan eğitimde yaşanan sorunların çözümlerini sistem, ders ve iletişim; eğitimin geleceğine ilişkin iletişim, süreç ve aile kategorilerinde görüş bildirmişlerdir. Ülkedeki kırsal kesimler de dahil her yerine internet bağlantısı götürülmesi, dijital olarak hazırlanmış iyi örneklerin paylaşılması gibi öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Early Pub Date | December 23, 2022 |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 4 |