Ebeveynlerin farklılıklara ilişkin görüşleri doğrudan çocuklarına yansımaktadır. Bu durum çocukların okullarında, sınıflarında ve yaşamlarında farklı kültürden, farklı özelliklere sahip çocuklara, bireylere karşı olumlu/olumsuz bir tutum içinde olmalarını belirleyecektir. Ebeveynlerin çocukların yaşamlarındaki belirleyici rolünden dolayı ebeveynlerin farklılıklara yönelik görüşlerinin belirlenmesi önemli görülmektedir. Bu araştırmada okul öncesi sınıflarda farklılıklara ilişkin ebeveynlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma betimsel araştırma modelinde tasarlanmış ve nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2023-2024 güz döneminde okul öncesi eğitim kurumlarına devam etmekte olan 48-72 aylık çocukların ebeveynlerinden oluşmaktadır. Araştırmaya toplam 300 ebeveyn katılmıştır. Çalışmanın örneklemi oluşturulurken olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden amaçsal örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket form kullanılmıştır. Bu form iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, ebeveynlerin demografik bilgilerine ilişkin sorular, ikinci bölümde ise araştırmanın amacı doğrultusunda 20 maddeden oluşan anket formuna ait maddeler yer almaktadır. Anketten elde edilen verilerin analizi sonucunda, ebeveynlerin cinsiyetleri ile okul öncesi sınıflarda yer alan farklılıklara ilişkin görüşleri arasında erkek ebeveynlerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca çocuklarının cinsiyetine göre ebeveynlerin sınıflarda yer alan çeşitliliğe ilişkin görüşlerinin farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Adıyaman Üniversitesi
Parents' views on diversity are directly reflected on their children. This situation will determine children's positive/negative attitudes towards children and individuals from different cultures and with different characteristics in their schools, classrooms, and lives. Due to the decisive role of parents in children's lives, it is important to determine parents' views on diversity. In this study, it was aimed to determine parents' views on diversity in preschool classrooms. This study was designed in a descriptive research model and the survey method, one of the quantitative research methods, was applied. The study group of the research consists of parents of preschool children aged 48-72 months attending preschool education institutions in the fall semester of 2023-2024. A total of 300 parents participated in the study. While forming the sample for the research, maximum diversity sampling method, which is one of the purposive sampling methods among non-probability-based sampling types, was used. In the study, a questionnaire form developed by the researchers was used as a data collection tool. This questionnaire consists of two parts. In the first part, there are questions about the demographic information of the parents, and in the second part, there are items belonging to the questionnaire form consisting of 20 items in line with the purpose of the study. As a result of the analysis of the data obtained from the questionnaire, a significant difference was found between the gender of the parents and their views on the differences in preschool classes in favor of male parents. In addition, it was determined that parents' views on diversity in classrooms differed according to the age of parents and gender of their children.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Multicultural Education |
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | April 3, 2024 |
Acceptance Date | October 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 4 |