Çevre ile ilgili sorunların çözümü için en
etkili yol, çevreye duyarlı, çevre koruma konusunda olumlu tutum ve
davranışlara sahip bireyler yetiştirmektir. Eğitim temel olarak ailede başlasa
da çevre sorunlarının çözülmesinde ve önlenmesinde okullarda verilen ilk ve
orta dereceli eğitimin önemi tartışılamazdır. Bu nedenle, bu çalışmada
ortaöğretim öğrencilerinin oluşturduğu bir örneklem yardımıyla, okullarda çevre
ile ilgili verilen eğitimlerin önemi vurgulanmak istenmiştir. Bunun için, ortaöğretim
öğrencilerine “ekolojik (organik) ürünler” ile ilgili bir seminer verilerek seminerden
önceki ve sonraki ekolojik ürünlerle ilgili tutum ve davranışları anket
yardımıyla incelenmiştir. Burada ilk amaç, verilen eğitimin (seminerin)
öğrencilerin çevreyle ilgili tutum ve davranışlarında bir değişim meydana
getirdiğini göstermek ve bu değişimi araştırmaktır. İkinci amaç ise, Çevresel
Bilgisizlik, Çevresel Duyarlılık, Çevresel Tutum, Çevresel Davranış, Ekolojik
Ürün Satın Alma Davranışı olarak isimlendirilen gizil değişkenler arasındaki
ilişkiyi betimlemek için bir yapısal eşitlik modeli (YEM) önermek ve modelin
uyumunu test etmektir.
Çevresel duyarlılık Çevresel davranıs Ekolojik ürün satın alma davranışı Yapısal eşitlik modellemesi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Statistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |