Öz
Yükseköğretim kurumlarında lisans düzeyinde verilen bankacılık ve finans eğitim-öğretiminin ilgili sektör beklentilerini ne düzeyde karşıladığını ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada, bu sektörlerde çalışmaya aday mezunların sahip olması gereken temel nitelikler ile ilgili bir değerlendirme yapılmaktadır. Bu bağlamda, Niğde, Konya ve Kayseri illerindeki bankacılık ve finans kuruluşlarının üst düzey yöneticileri ile yüz yüze mülakat ve anketleri içeren bir saha araştırması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı yardımı ile frekans analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak, bankacılık ve finans bölümü lisans eğitiminin ders içerik ve öğretim metotları tartışılmakta ve lisans düzeyi derslerinin sektör talebi ile uyumlu kılınması için bazı önerilerde bulunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Bankacılık ve Finans, Sektör Talebi, Üniversitelerde Lisans Eğitimi
JEL Sınıflaması: G21, G22, I21
Öz
Yükseköğretim kurumlarında lisans düzeyinde verilen bankacılık ve finans eğitim-öğretiminin ilgili sektör beklentilerini ne düzeyde karşıladığını ölçmeyi amaçlayan bu çalışmada, bu sektörlerde çalışmaya aday mezunların sahip olması gereken temel nitelikler ile ilgili bir değerlendirme yapılmaktadır. Bu bağlamda, Niğde, Konya ve Kayseri illerindeki bankacılık ve finans kuruluşlarının üst düzey yöneticileri ile yüz yüze mülakat ve anketleri içeren bir saha araştırması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı yardımı ile frekans analizine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak, bankacılık ve finans bölümü lisans eğitiminin ders içerik ve öğretim metotları tartışılmakta ve lisans düzeyi derslerinin sektör talebi ile uyumlu kılınması için bazı önerilerde bulunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Bankacılık ve Finans, Sektör Talebi, Üniversitelerde Lisans Eğitimi
JEL Sınıflaması: G21, G22, I21
Bankacılık ve Finans Sektör Talebi Üniversitelerde Lisans Eğitimi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 3 |
xx