In this research we examined the reflections of artificial intelligence on management board (C-suite) by analyzing a dataset of 21 interviews, two conversations, two letters, and a live talk by prominent CEOs and AI experts, and we followed a discourse analysis methodology in the research process. As a result, we interpreted findings under three titles: 1) Opinions about artificial intelligence, 2) Common viewpoints, 3) Precautions and recommendations. This research is important as it provides an overview of the opinions of prominent figures in the business world on the effects of artificial intelligence. We expect that the findings of this research will give an insight into future research on effects of artificial intelligence on strategic management.
Bu araştırmada, önde gelen icra kurulu başkanları ve yapay zekâ uzmanlarına ait 21 röportaj, iki söyleşi, iki
mektup ve bir canlı söyleşiden oluşan veri setini analiz ederek yapay zekanın üst düzey yönetime yansımalarını
inceledik ve araştırma sürecinde söylem analizi metodolojisini takip ettik. Sonuç olarak, bulguları üç başlık
altında yorumladık: 1) Yapay zekâ ile ilgili görüşler, 2) Ortak görüşler, 3) Önlemler ve öneriler. Bu araştırma iş
dünyasının önde gelen isimlerinin yapay zekanın etkileri üzerine görüşlerinin genel bir bakışını sunması
açısından önem taşımaktadır. Bu araştırmanın bulgularının “yapay zekanın stratejik yönetim üzerine etkileri”
konulu gelecek araştırmalara fikir vereceğini beklemekteyiz.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |
indeksler