Educational philosophies pertain to teachers’ perceptions, beliefs, and values about teaching and learning. They are teachers’ reference points for instructional effectiveness. In this study, I examined my own case to manage a dissatisfying incongruence between my educational philosophies and instructional practices. For this purpose, I employed self-study methodology with design-based research methods and analyzed instructional instances which reflected a divergence from my dominant philosophies via thematic analysis. I realized that I applied different educational philosophies at different stages of the class. For syllabus design, I employed traditional philosophies to meet departmental expectations. However, I taught the class mostly via Progressivism and Reconstructionism for pre-service teachers’ professional development. The fact that I could not reflect my educational philosophies satisfactorily created an instructional dissatisfaction; therefore, I made instructional changes throughout the class to manage it. Initially realizing pre-service teachers’ traditional perceptions of teaching, I taught by Reconstructionism and Existentialism to broaden their perspective. However, pre-service teachers’ class participation was low and to assess their internalization of content, I adopted Progressivism. As pre-service teachers analyzed a language teaching class, I also recognized their traditional beliefs about learning. This realization led me to examine the context of the study. For a long time, the Turkish education system reflected characteristics of Perennialism and Essentialism. It is only recently that Progressivism was adopted. In this context, Existential and Reconstructionist teaching would not be effective, and I diverted to Essentialism, Progressivism, and Reconstructionism. Therefore, I could teach for my students’ learning habits, professional development, and workforce demands. On the last weeks, Existentialist and Progressivist principles were vivid in my class because I value training autonomous, well-educated, and critical thinkers. I could not teach this class as I would ideally do because of my course design as well as characteristics of the context and stakeholders, yet met course objectives.
Eğitim felsefesi, öğretmenlerin öğretme ve öğrenmeye dair algıları, inançları ve değerleri ile ilgilidir. Bunlar, öğretim etkinliği için öğretmenlerin referans noktalarıdır. Bu çalışmada, eğitim felsefem ve öğretim uygulamalarım arasındaki rahatsız edici bir uyuşmazlığı yönetmek için kendi durumumu inceledim. Bu amaçla, tasarım temelli araştırma yöntemleriyle öz araştırma metodolojisini kullandım ve baskın felsefelerimi yansıtmayan öğretim durumlarını tematik analiz yoluyla inceledim. Bulgularım, dersin farklı aşamalarında farklı eğitim felsefeleri uyguladığımı ortaya koydu. Bölüm beklentilerini karşılamaya yönelik hazırlanan öğretim programı geleneksel felsefeleri yansıtırken, öğretim uygulamaları öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerini desteklemek içim İlerlemecilik ve Yeniden Yapılandırmacılıktan etkilenmiştir. Eğitim felsefelerimi tatmin edici bir şekilde yansıtamamam, öğretim açısından kişisel bir memnuniyetsizlik yarattı ve bu memnuniyetsizliğimi gidermek için ders boyunca öğretime dair değişiklikler yaptım. Başlangıçta öğretmen adaylarının geleneksel öğretim anlayışını fark ettiğimden onların bakış açılarını genişletmek amacıyla Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluğu kullandım. Fakat bu dersler boyunca öğretmen adaylarının derse katılım oldukça düşüktü ve ders içeriğini kavrayışlarını değerlendirmek için İlerlemeciliği benimsedim. Öğretmen adaylarının öğretim analizini inceledikten sonra, onların öğrenmeyle ilgili geleneksel inançlarını da fark ettim. Bu farkındalık beni çalışmanın bağlamını incelemeye yöneltti. Uzun bir süre Türk eğitim sistemi Daimicilik ve Esasicilik özelliklerini yansıtmıştır. İlerlemecilik ise son zamanlarda benimsenmiştir. Bu bağlamda, Varoluşçu ve Yeniden Kurmacı öğretimin etkili olamayacağını görüp Esasicilik, İlerlemecilik ve Yeniden Kurmacılık ilkelerine yönelerek öğretim yaptım. Böylelikle öğrencilerimin öğrenme alışkanlıklarına hitap ederek, mesleki gelişimlerini iş gücü taleplerine cevap verebilecekleri şekilde destekledim. Özerk, iyi eğitimli ve eleştirel düşünen öğretmenlerin yetiştirilmesine değer verdiğimden son haftalarda Varoluşçu ve İlerlemeci öğretim uygulamalarına ağırlık verdim. Öğretim tasarımımın yanında bağlam ve paydaşların özellikleri gibi dış etkenler nedeniyle bu dersi ideal olarak kabul ettiğim şekilde öğretemedim.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 2 |
indeksler