The aim of this study is to state expressly the assesment as dependent on self-efficacy of prospective teachers related to using of drama method in geography, history, citizenship knowledge topics. The sample of study composes 180 prospective class teachers (86 female and 94 male) going to Rize University, Education Faculty in 2008-2009, 2009-2010 and 2010-2011 Academic Years, hereby the study continued three years. The Self-Efficacy scale for using method was used in this study. Addition to this scale, some questions were asked to prospective teachers regarding problems of drama based instruction. Data has been analyzed by using t test, chi square, Anova, percent frequency. According to the results prospective teacher have internalized drama based instruction on topics of geography, history and citizenship knowledge.
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının drama öz
yeterliklerini ve coğrafya, tarih ve vatandaşlık bilgileri konularında drama kullanımını
değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2008-2009, 2009-2010 ve 2010-2011
Öğretim Yılında Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesine giden 180 sınıf öğretmen
adayı (86 bayan, 94 erkek) oluşturmuştur. Bu çalışmada öğrencilerin drama
kullanımına ilişkin öz yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Buna ek olarak drama
dayalı öğretime ilişkin bazı sorular öğrencilere sorulmuştur. Veriler t testi,
kay kare, Anova, yüzde frekans olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar öğretmen
adaylarının coğrafya tarih ve vatandaşlık konularında drama destekli öğretimi
benimsediklerini ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 4 |