BibTex RIS Cite

The Using of Drama Method in Geography, History ve Citizenship Knowledges Topics

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 1004 - 1016, 01.05.2012

Abstract

The aim of this study is to state expressly the assesment as dependent on self-efficacy of prospective teachers related to using of drama method in geography, history, citizenship knowledge topics. The sample of study composes 180 prospective class teachers (86 female and 94 male) going to Rize University, Education Faculty in 2008-2009, 2009-2010 and 2010-2011 Academic Years, hereby the study continued three years. The Self-Efficacy scale for using method was used in this study. Addition to this scale, some questions were asked to prospective teachers regarding problems of drama based instruction. Data has been analyzed by using t test, chi square, Anova, percent frequency. According to the results prospective teacher have internalized drama based instruction on topics of geography, history and citizenship knowledge.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI

Year 2012, Volume: 7 Issue: 4, 1004 - 1016, 01.05.2012

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının drama öz
yeterliklerini ve coğrafya, tarih ve vatandaşlık bilgileri konularında drama kullanımını
değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2008-2009, 2009-2010 ve 2010-2011
Öğretim Yılında Rize Üniversitesi Eğitim Fakültesine giden 180 sınıf öğretmen
adayı (86 bayan, 94 erkek) oluşturmuştur. Bu çalışmada öğrencilerin drama
kullanımına ilişkin öz yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Buna ek olarak drama
dayalı öğretime ilişkin bazı sorular öğrencilere sorulmuştur. Veriler t testi,
kay kare, Anova, yüzde frekans olarak analiz edilmiştir. Sonuçlar öğretmen
adaylarının coğrafya tarih ve vatandaşlık konularında drama destekli öğretimi
benimsediklerini ortaya koymaktadır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

İlhan Turan This is me

Publication Date May 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 4

Cite

APA Turan, İ. (2012). ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI. Education Sciences, 7(4), 1004-1016. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Turan İ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI. NWSA. May 2012;7(4):1004-1016. doi:10.12739/10.12739
Chicago Turan, İlhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI”. Education Sciences 7, no. 4 (May 2012): 1004-16. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Turan İ (May 1, 2012) ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI. Education Sciences 7 4 1004–1016.
IEEE İ. Turan, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI”, NWSA, vol. 7, no. 4, pp. 1004–1016, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Turan, İlhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI”. Education Sciences 7/4 (May 2012), 1004-1016. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Turan İ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI. NWSA. 2012;7:1004–1016.
MLA Turan, İlhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI”. Education Sciences, vol. 7, no. 4, 2012, pp. 1004-16, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Turan İ. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA ÖZ YETERLİĞİ VE COĞRAFYA, TARİH VE VATANDAŞLIK BİLGİLERİ KONULARINDA DRAMA KULLANIMI. NWSA. 2012;7(4):1004-16.