In order to serve for the development of national music education and increase the number of choirs, Afyon Kocatepe University State Conservatory Department of Music senior students who take âMusic Pedagogyâ lesson initiated a project within the scope of this lesson in 2010-2011 academic year. Within this project, volunteer students were assigned to go to various primary schools in Afyonkarahisar once a week and they had implemented choral works at these schools which helped to develop musical culture. As a result of the study, the research shows the views of class teachers on music education, the effects of the music education on their students and the benefits of the project. In the guide of the collected data it was concluded that the class teachers' approach on the music education was positive, the music education has helped the students' musical education, daily lives, and their social, cultural, and behavior development, and that the study is very beneficial and should be continued.
Ülke müzik eğitiminin gelişimine hizmet etmek için ve koroların sayılarını arttırmak amacıyla, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü 4. sınıf öğrencilerinin aldığı âMüzik Pedagojisiâ dersi kapsamında bir proje başlatılmıştır. Bu proje kapsamında gönüllü öğrenciler haftada bir gün Afyonkarahisar'daki çeşitli ilköğretim okullarına giderek, bu okullarda koro çalışmaları yoluyla müzik kültürünün gelişmesine katkıda bulunmuşlardır. Bu çalışmaların sonucunda yapılan bu araştırmada; projede yer alan sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine bakışları, verilen müzik eğitiminin öğrencileri üzerindeki etkileri ve projenin yararları üzerine görüşleri ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin müzik eğitimine bakış açılarının olumlu olduğu; verilen müzik eğitiminin öğrencilerinin müzik eğitimine, günlük yaşamlarına, sosyal-kültürel gelişimlerine ve davranış gelişimlerine katkı sağladığı; projenin yararlı bir çalışma olduğu ve devam etmesi gerektiği ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 4 |