Bu çalışmada; mevcut öğretim tasarımı modellerinden (ADDIE, ARCS Motivasyon, Dick ve Carey, ASSURE, Seels ve Glasgow, Smith ve Ragan, Evrensel, Gerlach ve Ely tasarım modelleri ile ayrıntılama kuramı) matematik eğitiminin doğasına uygun olabileceği düşünülen bir öğretim tasarımı modeli sunmak ve matematik eğitimi için öngörülen öğretim tasarımı modelinin analiz, tasarı, geliştirme, uygulama, değerlendirme ve revize etme basamakları ile alt düzeylerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada, nitel durum çalışması deseni ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi yöntemi tercih edilmiştir. Sonuç olarak ASSURE modeli temele alınarak, Dick ve Carey Modeli ile desteklenerek matematik eğitimi için matematik eğitiminin doğasına en uygun olduğu düşünülen bir öğretim tasarımı modeli oluşturulmuştur. Bu öğretim tasarımı modelinin kullanılması ile daha etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesi beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |