Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1523 - 1533, 01.05.2010

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1523 - 1533, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, eğitim falültesi öğrencilerinin epistemolojik anlayışlarını belirlemektir. Bu amaçla Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 480 son sınıf öğrencisine, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan likert türü ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinden, öğrenci görüşlerinin, bilimin doğasına yönelik anlayışlarının, öznel ve nesnel bilgi yaklaşımlarının sentezi sayılabilecek bir orta yolda yoğunlaştığı belirlenmiştir. Öğrenciler, bu anlayışlarına paralel olarak bilgiye ulaşmada akıl, duyu ve sezgi üçlemesi yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğrenciler, bilginin hem doğuştan getirilen ve hem de sonradan kazanılan boyutları olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Öğretmen adayı öğrencilerin, senteze dayalı orta yol niteliğindeki bu epistemolojik anlayışlarının, onlara ileride öznel ve nesnel bilgi boyutlarına sahip olan Yeni İlköğretim Programlarını, doğasına uygun olarak uygulayabilmede avantaj sağlayacağı değerlendirilmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Burhan Akpınar This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Akpınar, B. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences, 5(4), 1523-1533.
AMA Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences. May 2010;5(4):1523-1533.
Chicago Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1523-33.
EndNote Akpınar B (May 1, 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences 5 4 1523–1533.
IEEE B. Akpınar, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1523–1533, 2010.
ISNAD Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1523-1533.
JAMA Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences. 2010;5:1523–1533.
MLA Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1523-3.
Vancouver Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences. 2010;5(4):1523-3.