Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1523 - 1533, 01.05.2010

Öz

ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 4, 1523 - 1533, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, eğitim falültesi öğrencilerinin epistemolojik anlayışlarını belirlemektir. Bu amaçla Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 480 son sınıf öğrencisine, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan likert türü ölçek uygulanmıştır. Verilerin analizinden, öğrenci görüşlerinin, bilimin doğasına yönelik anlayışlarının, öznel ve nesnel bilgi yaklaşımlarının sentezi sayılabilecek bir orta yolda yoğunlaştığı belirlenmiştir. Öğrenciler, bu anlayışlarına paralel olarak bilgiye ulaşmada akıl, duyu ve sezgi üçlemesi yönünde görüş belirtmişlerdir. Öğrenciler, bilginin hem doğuştan getirilen ve hem de sonradan kazanılan boyutları olduğu görüşünde birleşmişlerdir. Öğretmen adayı öğrencilerin, senteze dayalı orta yol niteliğindeki bu epistemolojik anlayışlarının, onlara ileride öznel ve nesnel bilgi boyutlarına sahip olan Yeni İlköğretim Programlarını, doğasına uygun olarak uygulayabilmede avantaj sağlayacağı değerlendirilmiştir. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Burhan Akpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akpınar, B. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences, 5(4), 1523-1533.
AMA Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. NWSA. Mayıs 2010;5(4):1523-1533.
Chicago Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences 5, sy. 4 (Mayıs 2010): 1523-33.
EndNote Akpınar B (01 Mayıs 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. Education Sciences 5 4 1523–1533.
IEEE B. Akpınar, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”, NWSA, c. 5, sy. 4, ss. 1523–1533, 2010.
ISNAD Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences 5/4 (Mayıs 2010), 1523-1533.
JAMA Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. NWSA. 2010;5:1523–1533.
MLA Akpınar, Burhan. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI”. Education Sciences, c. 5, sy. 4, 2010, ss. 1523-3.
Vancouver Akpınar B. ÖĞRETMEN ADAYLARININ EPİSTEMOLOJİK ANLAYIŞLARI. NWSA. 2010;5(4):1523-3.