Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1583 - 1594, 01.05.2010

Abstract

ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1583 - 1594, 01.05.2010

Abstract

Bu çalışmada; Ortaöğretim 9. sınıf coğrafya dersinde Çoklu Zeka Kuramı destekli öğretiminin öğrencilerin tutum ve kalıcılığı üzerine olan etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışma deneme modelinde bir araştırmadır. Çoklu Zeka Destekli Coğrafya Öğretimi ve geleneksel Coğrafya öğretiminin öğrencilerin tutuma olan etkisini test etmek için kontrollü Ön test–Son test deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin Coğrafya dersine karşı uygulama öncesi ve sonrası düşüncelerini ölçmek amacıyla “Coğrafya Dersi Tutum Ölçeği” geliştirilmiştir. Denel işlemin bitiminden üç hafta sonra deney ve kontrol grubu öğrencilerine tutum ölçeği tekrar uygulanarak çoklu zeka destekli uygulamarın öğrencilerde tutum yönünden kalıcılığa ne gibi etki sağladığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Coğrafya I dersi “Atmosfer ve İklim” ünitesi öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramı uygulamalarının öğrencilerin derse yönelik tutumları ve kalıcılığı açısından etkili olduğu görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Abdulkadir Uzunöz This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Uzunöz, A. (2010). ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1583-1594.
AMA Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1583-1594.
Chicago Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1583-94.
EndNote Uzunöz A (May 1, 2010) ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1583–1594.
IEEE A. Uzunöz, “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1583–1594, 2010.
ISNAD Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1583-1594.
JAMA Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:1583–1594.
MLA Uzunöz, Abdulkadir. “ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1583-94.
Vancouver Uzunöz A. ORTA ÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF COĞRAFYA DERSİNDE ÇOKLU ZEKA DESTEKLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİ TUTUMU VE KALICILIĞA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(4):1583-94.