Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1690 - 1700, 01.05.2010

Abstract

OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1690 - 1700, 01.05.2010

Abstract

Araştırma, okuma bozukluğu olan bir ilköğretim beşinci sınıf öğrencisinin bu güçlüğünün giderilmesi için bireyselleştirilmiş okuma programı hazırlanıp uygulanmasını ve sonuçların değerlendirilmesini içermektedir. Öncelikle disleksik öğrencilerin özellikleri ve okuma becerisinin kazanılmasında etkili olan süreçler incelenerek teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. Oluşturulan bu teorik çerçeve ve araştırmaya konu olan öğrencinin okuma becerileri dikkate alınarak bir program geliştirilmiştir. On iki haftalık bir süreyi kapsayan program iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde ses, hece ve kelime öğretimi üzerinde durulmuş; ikinci bölümde ise sesli okumada akıcılığın geliştirilmesine odaklanılmıştır. Çalışmalar hafta içi 4 gün 1’er saatlik oturumlar şeklinde yürütülmüştür. Sonuçta, programın başarılı olduğu, öğrencinin okuma ve yazma becerisinin önemli ölçüde geliştiği görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hayati Akyol This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Akyol, H. (2010). OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences, 5(4), 1690-1700.
AMA Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences. May 2010;5(4):1690-1700.
Chicago Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1690-1700.
EndNote Akyol H (May 1, 2010) OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences 5 4 1690–1700.
IEEE H. Akyol, “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1690–1700, 2010.
ISNAD Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1690-1700.
JAMA Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2010;5:1690–1700.
MLA Akyol, Hayati. “OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1690-0.
Vancouver Akyol H. OKUMA BOZUKLUĞU OLAN BİR ÖĞRENCİNİN OKUMA VE YAZMA BECERİSİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR DURUM ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2010;5(4):1690-70.