Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1730 - 1737, 01.05.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1730 - 1737, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin seçilmiş kişisel yönelimlerini diğer öğretmen kümeleri ile karşılaştırmaktır. Kişisel yönelimler sekiz alt boyutu kapsamaktadır: Çalışkanlık, Sokulganlık, Bilimsellik, İyimserlik, Bağdaştırma, Yaratıcılık, Sezgisellik, Sorgulama. Çalışkanlık ve Sokulganlık boyutları genel kişilik kuramlarına, diğerleri ise Edward de Bono’nun 6 Şapkalı Düşünme Tekniği’ne dayanılarak geliştirilmiştir. Maddeler çeviri ya da uyarlama değildir. Sözü edilen 8 eğilim Baykal tarafından geliştirilen Kişisel Yönelim Bildirimi (KYB) başlıklı bir ölçekle internet ortamında ölçülmüştür. Çalışmanın katılıcımları İstanbul’da bir özel öğretim kurumuna başvuran 2018 öğretmendir. Elde edilen verilerden değişik alanlardaki öğretmen profilleri çıkarılmış, sınıf öğretmenlerinin sezgisel eğilimlerinin diğer eğilimlerden yüksek çıktığı görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Elif Esmer This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Esmer, E. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ. Education Sciences, 5(4), 1730-1737.
AMA Esmer E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1730-1737.
Chicago Esmer, Elif. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘SEÇİLMİŞ’ KİŞİSEL YÖNELİMLERİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1730-37.
EndNote Esmer E (May 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ. Education Sciences 5 4 1730–1737.
IEEE E. Esmer, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘SEÇİLMİŞ’ KİŞİSEL YÖNELİMLERİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1730–1737, 2010.
ISNAD Esmer, Elif. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘SEÇİLMİŞ’ KİŞİSEL YÖNELİMLERİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1730-1737.
JAMA Esmer E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ. Education Sciences. 2010;5:1730–1737.
MLA Esmer, Elif. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ‘SEÇİLMİŞ’ KİŞİSEL YÖNELİMLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1730-7.
Vancouver Esmer E. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN “SEÇİLMİŞ” KİŞİSEL YÖNELİMLERİ. Education Sciences. 2010;5(4):1730-7.