Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1777 - 1792, 01.05.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1777 - 1792, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma başlangıcında konu ile ilgili kaynaklar incelenmiş ve bir araştırma projesi hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak, Matematik Öğretimi yeterlilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma Kocaeli ili, il merkezi, ilçe ve köylerindeki ilköğretim okullarında görevli, gönüllülük esasına dayalı olarak, 150 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanında yeterli düzeyde olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlik düzeyleri ile yaş, cinsiyet, öğrenim durumu, üniversiteden mezun olunan fakülte ve bölüm değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Buna karşılık Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi alanındaki yeterlilik düzeyleri ile görev yaptığı kurumun yerleşim yeri, meslekte çalışma süresi, mezun olduğu lisenin türü ve son olarak mezun olduğu lisenin alanı değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ahmet Kucuk This is me

Barış Demir This is me

Tuğba Baran This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Kucuk, A., Demir, B., & Baran, T. (2010). İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 1777-1792.
AMA Kucuk A, Demir B, Baran T. İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1777-1792.
Chicago Kucuk, Ahmet, Barış Demir, and Tuğba Baran. “İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1777-92.
EndNote Kucuk A, Demir B, Baran T (May 1, 2010) İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 1777–1792.
IEEE A. Kucuk, B. Demir, and T. Baran, “İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1777–1792, 2010.
ISNAD Kucuk, Ahmet et al. “İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1777-1792.
JAMA Kucuk A, Demir B, Baran T. İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5:1777–1792.
MLA Kucuk, Ahmet et al. “İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1777-92.
Vancouver Kucuk A, Demir B, Baran T. İLKÖĞRETİM DÖRDÜNCÜ VE BEŞİNCİ SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİ ALANINDAKİ YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5(4):1777-92.