Bu araştırmada İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarındaki dilbilgisi etkinlikleri incelenerek, etkinliklerin İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim programındaki dil bilgisi öğretim anlayışına uygun olup olmadığı ve programda belirtilen kazanımları karşılayıp karşılamadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel türde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu dört ayrı yayınevine ait öğrenci çalışma kitapları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Araştırmada güvenirliğin sağlanması için teyit incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. İncelenen İlköğretim Türkçe Dersi 5. sınıf öğrenci çalışma kitaplarında programda belirtildiği gibi sezdirilerek öğretime uygun yapılandırılan etkinliklerin yanında, bunun aksine doğrudan konu adıyla verilen etkinliklerin de yer aldığı belirlenmiştir. Ayrıca öğrenci çalışma kitaplarında bazı dilbilgisi kazanımlarıyla ilgili etkinlik olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |